جذب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور

10:44 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۲۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور جذب شد، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب ۳۵۰ فقره قرارداد در زمینه‌های متعدد انجام شده است.

خبرگزاری میزان _ حسین یداللهی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از صنایع پیشرو در جذب سرمایه‌گذاری است، گفت: با توجه به قیمت روز تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور جذب شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سرمایه‌گذاری در قالب ۳۵۰ فقره قرارداد در زمینه‌های متعدد در راستای ارتقاء نسل‌بندی بنادر، انبارش انواع کالا (روغن خوراکی، انواع فرآورده‌های نفتی و کالاهای اساسی) و فعالیت‌های ارزش‌افزوده و تولیدی انجام شد تا فضای مناسبی را در بنادر کشور تجربه کنیم.

وی سازمان بنادر و دریانوردی را در خصوص سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری و گردشگری مجتمع بندری انزلی و چمخاله وظیفه محور دانست و اعلام کرد: در راستای وظایفی که دولت به عهده وزارت‌خانه‌ها گذاشته فازهای توسعه‌ای در این زمینه برنامه‌ریزی شده و همکاری‌های مناسبی بین دستگاه‌ها شکل گرفته است.

یداللهی خاطر نشان کرد: بندر انزلی به لحاظ فضای عملیاتی و توسعه حمل و نقل دریایی و بندری از بنادر پیشرو در کشور است و طی سال‌های اخیر در راستای هم‌افزایی با نهادها فضای گردشگری بندر انزلی و چمخاله، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این بنادر شکل گرفت که تلاش می شود از فضاهای موجود برای ارتقای این بنادر استفاده شود.

مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذار در این بنادر مذاکرات نهایی را انجام داده و امیدواریم طی ماه‌های آتی بتوانیم قرارداد گردشگری با نگاه دریا محور را شکل دهیم، تاکید کرد: مجتمع بندری انزلی نیز متناسب با تغییرات استراتژیکی و تغییر رویکرد زیرساخت‌هایی با نگاه سرمایه‌گذاری بلند مدت ایجاد کرد و تلاش بنادر طی دهه اخیر احداث سیلوهای مناسب توسط بخش خصوصی برای غلات بود که در بندر انزلی شاهد تحقق این موضوع هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی همچنین گفت: در سایر بنادر شمالی هم این امر محقق شده است و با بررسی تاریخچه تردد کالاهای اساسی در بنادر شمالی در ۱۵ سال اخیر متوجه می‌شویم این مسیر شکل گرفته و فضای انبارش کالا از این منظر تخصصی‌تر ایجاد شده‌ است ولی در کنار آن طراحی ریسک هم باید صورت پذیرفت تا در صورت تغییر رفتار بازار و تقاضا در منطقه، بندر بتواند استفاده بهینه‌ای از دیگر فضاها همچون انبارها داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *