رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری حوالی خوی

22:12 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۲۰۳
زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر و در عمق ۷ کیلومتری زمین حوالی خوی در استان آذربایجان غربی را به لرزه در آورد.

خبرگزاری میزان_ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی خوی در استان آذربایجان غربی را ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹، طول جغرافیایی ۴۴.۹۰ و در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

هلال احمر آذربایجان‌غربی به حالت آماده باش درآمد

محبوبی، مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی اعلام کرد: زمین لرزه دقایقی پیش در استان در 6 کیلومتری خوی اتفاق افتاده است و در همین راستا تیمهای ارزیابی به منطقه اعزام شده‌اند. هنوز گزارشی اطلاع رسانی نشده و قطعی برق نداشته ایم.

وی تاکید کرد: دمای هوا منفی 4 درجه است.

سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان غربی افزود: در پی این حادثه ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی همچنین ادامه داد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

آماده باش اورژانس خوی

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: اورژانس خوی در حالت آماده باش قرار گرفته است. با توجه به اینکه گزارش هایی مبنی بر ترک خوردگی در دیوار بیمارستان به ما رسیده است شاید بحث خرابی در شهر خوی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: شرایط چون در تاریکی شب است جستجوها باید با دقت بیشتری انجام شود.

اعزام ۱۵ تیم ارزیاب به منطقه

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی گفت: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری دقایقی پیش، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

کاظمی افزود: ارزیاب‌ها با توجه به نزدیکی محل وقوع زمین لرزه به مرکز شهرستان، در زمان کمی بعد از وقوع زلزله در این محل حاضر می‌شوند.

وی اضافه کرد: با دریافت اطلاع از نتیجه کار ارزیاب ها، اقدامات اولیه انجام شده و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

زلزله مدارس خوی را غیرحضوری کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، به جهت وقوع زمین‌لرزه خوی در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز یکشنبه (۹ بهمن ماه)، به صورت مجازی است.

تصویری که از خسارت زلزله امشب به یک ساختمان در شهرستان خوی در فضای مجازی منتشر شده است

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، دستور رسیدگی فوری به مصدومان زلزله امشب خوی را صادر و خواستار ارائه سریع خدمات  اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین خدمات درمانی مطلوب به مصدومان زلزله خوی شد.

اعلام وضعیت قرمز در خوی

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین در خوی گفت: چهار تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه به منطقه اعزام شده‌اند.

پیگیری معاون اول رئیس جمهور از زلزله خوی در دقایق اولیه حادثه

معاون اول رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد.

محمد مخبر در این تماس‌ها، امدادرسانی سریع و رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی در ساعات اولیه را ضروری دانست و بر بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این ارتباط تلفنی ارائه گزارش‌های تکمیلی و مستمر را در ساعات آتی خواستار شد و بر آمادگی کامل برای پشتیبانی از عملیات امدادی در منطقه در صورت نیاز خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *