مشکلات بومیان کانادا برای کشف گورهای دسته جمعی

12:08 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۳۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان کانادا در مسیر حفاری برای کشف گورهای دسته جمعی کودکان جان باخته در مدارس شبانه روزی سابق متعلق به دولت و کلیسای کاتولیک کانادا با دشواری‌های متعددی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – تلاش‌ها و اظهارنظرهای حدود یک قرنی بومیان کانادا مبنی بر بروز جنایت در مدارس شبانه روزی کودکان بومی در این کشور، در نهایت با کشف یک گور دسته جمعی در محوطه یکی از مدارس مذکور در آگوست 2021 به نتیجه رسید و آن‌ها توانستند توجهات بین المللی و داخلی را به سمت نسل کشی صورت گرفته در این مراکزِ تحت کنترل دولت و کلیسای کاتولیک کانادا جلب کنند.

به گزارش « nsnews»، پس از آشکار شدن جنایت‌های صورت گرفته در مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا، در حالی جوامع بومی برای حفاری مناطق بیشتر جهت کشف گورهای دیگر تلاش می‌کنند که دولت کانادا قصد دارد با پرداخت غرامت، موضوع را مصادره کند.

 تلاش جوامع بومی کانادا برای حفاری محوطه مدارس سابق شبانه روزی کودکان بومی در کانادا، بسیار پیچیده است و مشکلات متعددی مانند جلب رضایت صاحبان زمین‌ها، انجام آزمایش دی ان اِی، طی مراحل مختلف در دولت، پزشکی قانونی و ... در این مسیر وجود دارند.

در عین حال جوامع بومی نگرانند که کشف گورهای دسته جمعی بیشتر به تخریب روحیه و آسیب روانی مضاعف بومیان مواجه شود که همچنان از نژادپرستی و تبعیض در کانادا رنج می‌برند.

از زمان کشف نخستین گور دسته جمعی کودکان بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیا در سال 2021، جوامع بومی با هزینه خود اقدام به کاوش و حفاری برای کشف گورهای دسته جمعی بیشتر کرده اند.

39 مدرسه شبانه روزی کودکان بومی تحت کنترل و مدیریت دولت و کلیسای کاتولیک کانادا در سال‌های 1886 تا 1981 بیش از 150 هزار کودک بومی را به اجبار برای تحصیل در این مراکز از خانواده‌هایشان جدا کردند.

براساس گزارش نهایی کمیسیون حقیقت و آشتی که تجربیات افراد آسیب دیده از سیستم مدارس شبانه روزی کانادا را مستند می‌کند، نشان می‌دهد که حداقل 4 هزار و 100 کودک بومی در زمان حضور در مدارس مذکور جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین گور دسته جمعی کودکان بومی نیز روز پنجشنبه گذشته کشف کرد که مربوط به 66 کودک بومی در یکی از مدارس شبانه روزی کودکان بومی در استان بریتیش کلمبیا کاناداست.

یکی از جوامع بومی گورهای جدید را در محوطه مدرسه شبانه روزی سابق کودکان بومی این استان کشف کرد؛ مدرسه مذکور از سال ۱۸۸۶ تا ۱۹۸۱ تحت کنترل کلیسای کاتولیک فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *