ثبت رکورد جدید برای عملیات کانتینری در بندر آستارا

9:56 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۴۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا از ثبت رکوردی جدید برای عملیات کانتینری در بندر آستارا خبر داد و گفت: در کمتر از ۸ ساعت یک فروند کشتی بخش خصوصی تخلیه و بارگیری شد.

خبرگزاری میزان _ رضا نعمتی از تخلیه و بارگیری کشتی کانتینری در بندر آستارا در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در کمتر از ۸ ساعت یک فروند کشتی بخش خصوصی که به تازگی سرویس منظم بین بندر آستارا و بندر آکتائو قزاقستان را آغاز کرده است، تخلیه و بارگیری شد که یک رکورد جدید برای عملیات کانتینری در این بندر محسوب می‌شود.

مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا افزود: این کشتی شامل ۲۲۶ TEU حامل انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی و همچنین خودروهای ترانزیتی بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار از تعدادی کانتینر "فلت رک" برای حمل خودرو توسط این کشتی استفاده شد که به ظرفیت جابجایی خودروهای ترانزیتی از طریق خاک ایران و دریای خزر به مقصد قزاقستان می افزاید.

نعمتی آینده حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا را روشن دانست و تصریح کرد: در صورت اعتماد تجار و بازرگانان به عنوان اولین بندر خصوصی کشور، بندر آستارا می‌تواند نقش بسزایی در انتقال کالاهای ترانزیتی و صادراتی به ویژه کالاهای کانتینری و یخچالی به مقاصد بنادر آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی،‌ نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل کالا، بستگی به نوع محموله داشته و  کانتینر فلت رک (flat rock container) دارای سطحی به عنوان کف با ظرفیت بارگیری بالا بوده و از این رو معمولا برای حمل محموله‌های سنگین، حجیم یا سایز بزرگ استفاده می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: بندر بندر آستارا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *