آمریکا پیشتاز پاندمی خودکشی در میان نظامیان کشورهای غربی

12:42 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۷۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار خودکشی در ارتش‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی به سطوح هشدار آمیزی رسیده است.

خبرگزاری میزان – آمارهای منتشر شده درباره خودکشی در ارتش‌ برخی کشورهای غربی نتایج هشدارآمیزی را برای این کشورها نشان می‌دهد.

خودکشی در ارتش آمریکا 4 برابر تلفات عملیاتی

به گزارش «میلیتاری تایمز»، نرخ خودکشی در میان اعضای فعال ارتش آمریکا در حال حاضر از زمان شروع ثبت رکوردها پس از 11 سپتامبر 2001 در بالاترین حد خود قرار دارد و طی پنج سال گذشته با سرعت زیادی در حال افزایش است.

در واقع، برخی از شاخه‌های نیروهای مسلح آمریکا بالاترین میزان خودکشی را از قبل از جنگ جهانی دوم تجربه می‌کنند.

یک تحقیق در سال 2021 نشان داد که بیش از 30 هزار نیروی وظیفه فعال و کهنه سربازی که پس از 11 سپتامبر 2001 در ارتش آمریکا خدمت کرده‌اند، بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند؛ در مقایسه با 7 هزار و 57 نفری که در این 20 سال در جنگ کشته شده‌اند.

این بدان معناست  که میزان خودکشی در ارتش آمریکا چهار برابر بیشتر از مرگ و میرهایی است که در جریان عملیات نظامی رخ داده است.

خودکشی در ارتش فرانسه بالاتر از جمعیت عمومی

بررسی‌های صورت گرفته در مورد خودکشی در ارتش فرانسه هشدار داده‌اند؛ نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خودکشی در میان نیروهای ارتش فرانسه بسیار بالاتر از میزان آن در میان جمعیت عمومی فرانسه است.

از سال 1997 تا 2000، 230 مورد خودکشی در میان نیروهای نظامی فرانسوی رخ داده است؛ یعنی، نرخ کلی خودکشی خام سالانه 18.2 در هر 100 هزار پرسنل نظامی فعال بود.

پاندمی خودکشی در ارتش انگلیس

ماه فوریه سال گذشته میلادی و در فاصله 48 ساعت دو نفر از نظامیان ارتش انگلیس اقدام به خودکشی کردند؛ این اقدام موجب نگرانی سربازان انگلیسی از «پاندمی خودکشی» شده است.

این در حالی است که در سال 2018 نیز 4 سرباز ارتش انگلیس در یکی از پایگاه‌های این کشور به طور ناگهانی خودکشی کردند.

ارقام جدید آخرین داده‌ها را در مورد خودکشی کهنه سربازان انگلیسی ارائه می‌دهد؛ برای دوره 20 ساله 2002-2021، 285 مورد خودکشی در میان کارکنان عادی نیروهای مسلح انگلیس رخ داده است.

نرخ خودکشی در ارتش آلمان

خودکشی یکی از علل اصلی مرگ و میر در آلمان است؛ در آلمان طی سال 2014 تعداد افرادی که بر اثر خودآزاری جان خود را از دست دادند بیشتر از تصادفات رانندگی بود.

بررسی‌های صورت گرفته و همچنین آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی آلمان نشان می‌دهد که نرخ خودکشی در میان نظامیان این کشور در سطح بالاتری از جمعیت عمومی این کشور قرار دارد.

مقام‎ها درباره افزایش خودکشی در میان نظامیان این کشور تاکنون هشدارهایی را صادر کرده‌اند.

نرخ خودکشی برای جمعیت عمومی آلمان در سال 2019 حدود 12.3 درصد بوده است و برای نظامیان این رقم اندکی بالاتر بوده است.

اننهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *