روند رو به رشد خشونت پلیس هلند

15:08 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۸۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به اقدامات خشونت بار پلیس هلند نشان می‌دهد که این روند با سرعتی قابل توجه در مسیر پیشرفت قرار دارد.

خبرگزاری میزان – موضوع خشونت پلیس هلند از اعتراضات ضد دولتی کشاورزان این کشور در سال 2022 به موضوع بحث جدی در زمینه نقض حقوق بشر در این کشور اروپایی تبدیل شد.

پلیس هلند در یک سال گذشته در موارد متعددی دست به خشونت عیان علیه شهروندان این کشور زد که آخرین نمونه آن روز گذشته به صورت بازداشت معترضان اقلیمی بود.

-خشونت پلیس علیه معترضان به سیاست‌های کرونایی دولت

به گزارش « dutchnews»، گستردگی و عمق خشونت پلیس هلند علیه معترضان به سیاست‌های کرونایی دولت این کشور به حدی بود که یکی از گزارشگران سازمان ملل به دلیل بی توجهی دولت هلند به اخطارها و توصیه‌های مربوط از کار خود استعفا داد.

کارشناسان، خشونت پلیس هلند در برخورد با معترضان به سیاست‌های کرونایی دولت را «منزجر کننده» توصیف کرده و آن را نشان دهنده مشکل سیستماتیک در هلند دانستند که می‌تواند اثرات بی ثبات کننده ای در پی داشته باشد.

گزارش رسمی کارشناسان سازمان ملل درباره خشونت پلیس هلند علیه معترضان به سیاست‌های کرونایی دولت این کشور در مارس 2023 منتشر می‌شود.

گذشته از موضوع خشونت علیه معترضان مذکور، پلیس هلند در دوره شیوع کرونا به شکلی گسترده در موضوعات مختلف به خشونت دست زد.

-استفاده پلیس از خشونت گسترده به بهانه برقراری نظم عمومی

به گزارش « northerntimes»، افسران پلیس هلند در سراسر این کشور در دو سال نخست شیوع کرونا با ادعای تلاش برای برقراری نظم عمومی دست به خشونت گسترده ای علیه شهروندان هلندی زدند.

در همین رابطه، در سال 2019، 916 مورد استفاده از زور بیش از حد توسط پلیس هلند، در سال 2020 بیش از هزار و 190 مورد و در سال 2021 حدود 2 هزار و 127 مورد از جمله حدود هزار و 400 مورد واکنش خشونت آمیز ثبت شد.

افزایش استفاده از باتوم، ماشین‌های آب پاش و گاز اشک آور و پلیس سوار، از جمله ویژگی‌های واکنش‌های خشونت آمیز پلیس هلند هستند.

-خشونت پلیس علیه معترضان اقلیمی

به گزارش «یاهونیوز »، پلیس هلند روز شنبه علاوه بر بازداشت شماری از معترضان اقلیمی در جاده نزدیک لاهه، شماری دیگر از فعالان اقلیمی را در خانه هایشان بازداشت کرد.

-خشونت پلیس علیه هواداران فوتبال

به گزارش « moroccoworldnews»، پلیس هلند پس از آن که هواداران تیم ملی فوتبال مراکش برای شادی در پی صعود تیمشان به مرحله یک هشتم نهایی به خیابان‌ها آمدند، برخوردی خشونت بار با آن‌ها داشت.

این در حالیست که کارشناسان تاکید دارند که هواداران تیم ملی مراکش خود از خشونت اجتناب کرده و فقط برای جشن گرفتن به خیابان آمدند.

 -خشونت پلیس در جریان جشن‌های سال نو

به گزارش « dutchnews»، پلیس هلند در جریان برگزاری جشن‌های سال نو 2023 نیز از خشونت گسترده علیه افراد حاضر در این جشن‌ها استفاده کردند.

این افراد می‌گویند که پلیس بدون توجیهی با باتوم آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داد.

پلیس هلند اعلام کرد که تحقیقات در این باره را انجام می‌دهد.

به گزار ش« nltimes»، پلیس در جریان جشن‌های سال نو برخورد وحشیانه و خشونت باری با حاضران در این جشن‌ها داشت.

 بررسی‌ها نشان داد که این افراد به اشتباه قربانی خشونت پلیس شدند و پلیس ضد شورش به اشتباه علیه فضای دوستانه حاکم در خیابان وارد عمل شد.

-خشونت پلیس علیه کشاورزان معترض به سیاست‌های دولت

به گزارش «دویچه وله»، اعتراضات کشاورزان به سیاست‌های دولت هلند در سال 2022 به دفعات با مداخله پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

 پلیس هلند بارها به سمت کشاورزان معترض شلیک کرد ؛ ضمن این که شمار قابل توجهی از آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده یا بازداشت کرد.

-پیامدهای منفی خشونت پلیس

به گزارش « dutchnews»، خشونت پلیس هلند علیه شهروندان این کشور سبب شد تا خشونت‌های سازمان یافته علیه پلیس به معضلی جدی برای این کشور تبدیل شود.

افسران پلیس این کشور در سال‌های اخیر، به‌ویژه در جریان اعتراضات ناشی از شیوع کرونا، خشونت‌های سازمان‌یافته‌ای را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر هلند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *