امیرعبداللهیان: به اروپا پیام دادیم اگر قرار باشد علیه سپاه پاسداران اقدامی انجام دهید واکنش ما بسیار سخت خواهد بود

13:40 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۹۵۵
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که اروپا درک درستی از فضای داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور ندارد.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با ۴ نفر از نمایندگان تحریم شده مجلس شورای اسلامی از سوی اتحادیه اروپایی تاکید کرد که این اقدام ساده لوحانه با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.

وزیر امور خارجه گفت: این که پارلمان اروپایی چنین تصمیم را گرفته و چنین اقدامی را انجام داد، اولا نشان دهنده عدم درک درست آن‌ها از فضای داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور است؛ ثانیا نشان دهنده تاثیرگذاری کلام، قلم و اقدامات نمایندگان تحریم شده مجلس در دفاع از منافع ملی کشور است.

وی افزود: ما از ماه قبل که بحث قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تحریمی اروپا مطرح شد با مقامات ذیربط اروپایی در این رابطه صحبت کرده و به صراحت به آن‌ها گفتیم که اگر قرار باشد که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهید که تاثیری بر یک نهاد حاکمیتی موثر در بخش نظامی جمهوری اسلامی ایران بگذارد، واکنش و پاسخ ما بسیار سخت خواهد بود.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر اظهار کرد: شورای وزیران اتحادیه اروپا با علم به آسیب پذیری‌های خود در این رابطه پس از آن که در پارلمان اروپا تصمیم غیرالزام آوری علیه سپاه اتخاذ شد، بحث‌های زیادی کردند و به این جمع بندی رسیدند که با آتش نمی‌توانند بازی کنند و به همین خاطر به سراغ سناریوی دوم رفتند.

وی خطاب به چهار نماینده تحریم شده مجلس شورای اسلامی از سوی اتحادیه اروپا، گفت: آن‌ها به همین دلیل دست به تحریم شماری از اشخاص از جمله چهار نماینده مجلس زدند؛ با توجه به این که شما عزیران بعضا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سفر خارجی حتی کاری به اروپا نداشته اید و سرمایه و حساب بانکی در اروپا ندارید، این تحریم‌ها بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد و بیشتر نشان دهنده تاثیرگذاری شما در ایران و منطقه است.

وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: طرف اروپایی ساده لوحانه چنین اقدامی را انجام داد، اما بازخوردهایش روی مسئولین و مقامات اتحادیه اروپا قطعا سنگین و منفی خواهد بود.

امیرعبداللهیان در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند نمایندگان تحریم شده مجلس از سوی دولت و وزارت امور خارجه گفت که قرار گرفتن نام نمایندگان مجلس در فهرست تحریمی اروپا سبب افزایش توجهات به کلام و اقدامات آن‌ها بیش از پیش شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *