یک پرونده قصاص در استان ایلام پس از 9 سال به صلح و سازش ختم شد

14:21 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۹۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه یک پرونده قصاص، پس از 9 سال، با تلاش مصلحان و هیات صلح شهرستان آبدانان و مساعدت و مشارکت اعضای ستاد صبر دادگستری استان و گذشت اولیای دم مختومه شد.

وی گفت: در سال ۱۳۹3 در جریان یک نزاع فردی در یکی از شهرستان های استان یک نفر جان خود را از دست می‌دهد که پس از دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی، حکم به قصاص متهم صادر و در فرایند اجرا قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: خانواده اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو متهم، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری های احتمالی و صلح و سازش را فراهم کردند.

وی همچنین با اشاره به کسب مقاوم سوم کشوری از سوی شورای حل اختلاف استان ایلام در ارزیابی کشوری در سال جاری، اظهار کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده شود.

علی‌محمدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف و هیئت های صلح استان در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آنها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش ها تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *