رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرکل زندان‌های فارس: 400 نفر از زندانیان آزاد شده برای دریافت وام‌های کارآفرینی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند

14:49 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۰۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 400 نفر از زندانیان آزاد شده و به بانک‌های عامل برای دریافت وام‌های کارآفرینی معرفی شده‌اند و تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط از این تسهیلات بهره مند شده‌اند.

خبرگزاری میزان- یکصد و چهل و دومین جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با حضور دستغیب مدیرعامل، ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز برگزار شد.

مدیرکل زندان های استان فارس گفت: با توجه به اهمیت کتابخوانی و اثربخش بودن این تکلیف فرهنگی و اجتماعی در عرصه اصلاح و تربیت، یکی از نیازهای اساسی زندانیان کتاب و تهیه باکس کتاب و سایر اقلام فرهنگی برای استفاده آنان در اندرزگاه ها است.

اسحاق ابراهیمی افزود: بالغ بر 70درصد زندانیان در بدو ورود مهارت و حرفه خاصی ندارند طی تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی زمینه آموزش مهارت برای آنان در زندان ها فراهم شده است.

مدیرکل زندان های استان فارس اظهار کرد: قوه قضائیه در راستای سند تحولی و تعالی، یکی از اولویت ها را حرفه آموزی و اشتغال زندانیان قرار داده است و هم اکنون60 درصد زندانیان در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید:

کیفرخواست ۷ متهم امنیتی در شیراز صادر شد

ابراهیمی تصریح کرد: به منظور توانمندسازی زندانیان، سه سوله بزرگ کارگاهی توسط بنیاد تعاون زندانیان در زندان های مرکزی شیراز و داراب در حال ساخت است که پس از تکمیل این کارگاه ها، تجهیز این کارگاه ها برای آموزش حرفه آموزی در رشته هایی که بازار کار دارند ضرورت دارد که در این زمینه به کمک خیرین نیاز داریم.

وی یادآور شد: کارآفرینانی که در زندان ها زمینه اشتغال برای زندانیان را فراهم کنند از معافیت مالیاتی برخوردار و به آنان وام کارآفرینی هم پرداخت می شود.

مدیرکل زندان های استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 400 نفر از زندانیان آزاد شده به بانک های عامل برای دریافت وام های کارآفرینی معرفی شده اند و تاکنون تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط از این تسهیلات بهره‌مند شده اند.

ابراهیمی ادامه داد: نرخ بازگشت مجدد افرادی که تسهیلات اشتغالزایی از زندان دریافت می کنند نزدیک به صفر است و این بیانگر آن است که با همت مسؤولین و خیرین برای اشتغالزایی زندانیان آزاد شده پس از آزادی باید تدبیر جدی شود.

وی با تأکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان ها و مجمع خیرین افزود: برای آزادسازی زندانیان مالی و همچنین تأمین مسکن خانواده های زندانیان بی سرپناه، به حمایت و کمک خیرین نیاز داریم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در زندان های استان گفت: مجمع خیرین آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه زندان ها را دارد و تفاهم نامه بزودی منعقد می شود.

سیدعبدالرضا دستغیب اظهار کرد: با همت خیرین مجمع، تاکنون بیش از 10هزار و 500جلد کتاب به مجموعه زندان های شیراز اهدا شده است و تعداد 33نفر از زندانیان مالی و غیرعمد با کمک خیرین سراهای مهربانی از زندان آزاد شده اند و با همت خیرین مساعدت به این مجموعه تداوم می یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *