رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان:سیاست گذاری در قوه قضاییه به سمت جلب رضایت‌مندی مردم است

15:27 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۱۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سیاست گذاری ها در قوه قضاییه به این سمت است که رضایت مندی مردم جلب شده و پرونده ها به موقع رسیدگی شده و حکم عادلانه صادر شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید شهرستان جیرفت با اشاره به این مطلب که خدمت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، افتخار و ارزش بزرگی است، تاکید کرد: تفاوتی در عرصه و گستره خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد و وجه مشترک تمامی مسئولیت ها، زمینه خدمت به مردم است.

وی تاکید کرد: خدمت به مردم در نظامی که شهدای عزیز جان خود را در مسیر تحقق آن فدا کرده و امنیت ایجاد کرده اند ، افتخاری بسیار بزرگ است که اجر و پاداش فراوانی دارد.

رئیس دادگستری استان کرمان اظهارکرد: باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم باشیم و به بهترین وجه از این فرصت در مسیر تحقق اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک نظام مردم سالار است و فرصت های خدمتگزاری در حقیقت فرصت هایی است که مردم در اختیار مدیران و کارکنان بخش های مختلف قرار داده اند.

وی اظهارکرد: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و مسئولیت بسیار سنگینی برای خدمت به مردم بر عهده داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود کشور ناشی از کم کاری ها است و این موارد باید جبران شود، ادامه داد: امروز دشمن دنبال ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است و تلاش می کند که نظام جمهوری اسلامی را یک نظام ناکارآمد معرفی کند و اگر یک مدیر حتی در یک نقطه دورافتاده به درستی خدمت نکند یا خیانت و کم کاری کند، سندی خواهد بودکه دشمن از آن برای ناکارامد جلوه دادن نظام استفاده خواهد کرد اما اگر همه مسئولان در جای جای کشور شبانه روز برای حل مشکلات مردم وقت بگذارند، بسیاری از مشکلات مردم رفع شده و نارضایتی ها برطرف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی عنوان کرد: مردم وقتی تلاش مسئولان را ببینند، بیش از پیش همراهی خواهند کرد و توطئه ها، کارشکنی ها و تحریم های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید همیشه خود را خدمتگزار مردم بدانیم زیرا هیچ شأنیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جز شأنیت خدمت به مردم وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که مسئولیت خطیر اجرای عدالت، احقاق حق مردم و حل و فصل خصومت ها بر عهده قوه قضاییه است، تاکید کرد: این وظیفه و تکلیف جز با تلاش جهادی قضات و کارکنان دستگاه قضایی محقق نخواهد شد و بر این مبنا قوه قضاییه تلاش دارد با برنامه ریزی های دقیق، استفاده از فناوری های روز و به کارگیری نیروهای خدوم به این اهداف دست یابد و تاکنون نیز به خوبی در این مسیر حرکت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی باید به نحوی اقدام کنیم که هر یک از طرفین پرونده که حکم هم به نفع او صادر نشده، تحقق عدالت را لمس کند و در اینجا باید تاکید کرد که قاطبه قضات ایثارگرانه در مسیر تحقق عدالت گام بر می دارند و باید قدردان تلاش های آنها بود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد:سیاست گذاری ها در قوه قضاییه به این سمت است که رضایت مندی مردم جلب شده و پرونده ها به موقع رسیدگی شده و حکم عادلانه صادر شود.

وی از حسین سلامی دادستان سابق جیرفت به عنوان فردی از خانواده ایثار، جهاد و ولایت مداری یاد کرد و ضمن تقدیر از تلاش های وی، خاطرنشان کرد: وی از نیروهای غیربومی استان کرمان هستند که بیش از 10 سال در این استان در سمت های مختلف مشغول به خدمت بوده است.

وی تصریح کرد: افشین صالحی نژاد، دادستان جدید شهرستان جیرفت نیز از نیروهای بومی این منطقه هستند که از دانش و تخصص لازم برخوردار هستند که برای ایشان نیز آرزوی توفیق داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: امیدواریم که دادستان جدید جیرفت ضمن حفظ اقتدار دستگاه قضایی در تعامل با مدیران زمینه خدمت گزاری به مردم را فراهم کنید.

امام جمعه شهرستان جیرفت نیز گفت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل ترین سیستم های قضایی در جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین تارم افزود: رضایت مندی از دستگاه قضایی شهرستان جیرفت محقق شده است که جای تقدیر دارد.

ستایی مختاری، رئیس دادگستری جیرفت نیز گفت: بهترین معیار و سنجه برای ارزیابی هر مدیر، کارکرد مدیر در دوران خدمت اوست و بهترین قضاوتگر مردم هستند که ولی نعمتان مسئولان هستند.

احمد بلندنظر، فرماندار جیرفت نیز گفت: دادستان ها به عنوان مدعی العموم؛ محور قانونمندی و پناهگاه مردم، ستم دیدگان و عدالت خواهان هستند.

دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان جیرفت ضمن ابراز خرسندی از توفیق خداوندی برای خدمت قضایی در نخستین تمدن شناخته شده جهان به وی، گفت: همیشه به مردم جنوب دِین احساس می کردم و خدا را شاکرم که توفیق خدمت در ردای داستانی در شهرستان جیرفت را دارم.

افشین صالحی نژاد؛ تحول و تعالی دادستانی جیرفت به نحوی که موجبات رضایت مندی هر چه بیشتر مردم را فراهم آورد را از اهداف خود برشمرد و ادامه داد: مردم محوری از مهمترین برنامه های دادسرای جیرفت خواهد بود.

وی احیای حقوق عامه در شهرستان جیرفت و پیگیری مطالبات به حق مردم، کاهش اطاله دادرسی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و حمایت از مدیران انقلابی، متدین و دلسوز را از دیگر برنامه های خود در دادستانی جیرفت برشمرد و تاکید کرد: صراحتا اعلام می کنم که در مبارزه با فساد، خط قرمز و تعارفی با هیچ فردی ندارم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: امنیت مردم خط قرمزی است که تعارف بردار نیست و در خصوص جرائم خشن به نحوی برخورد می شود که بازدارنده باشد.

صالحی نژاد اظهارکرد: افزایش دادرسی های الکترونیک، تحقق دادسرای پویا در مسیر تحول قضایی، استفاده از ظرفیت نخبگان و آحاد مردم، حمایت از تولید و اشتغال، رسیدگی به مشکلات کشاورزان مظلوم جیرفت و برخورد با افرادی به دنبال نارضایتی مردم هستند، از دیگر برنامه های دادسرای جیرفت در دوره جدید مدیریتی خواهد بود.

گفتنی است؛ دراین ایین از خدمات و تلاش های حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب جیرفت تقدیر و افشین صالحی نژاد، به عنوان دادستان این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *