در راستای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی مسئولان قضایی فارس از کارخانه سیمان داراب بازدید کردند

17:13 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۳۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در سفر یکروزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان داراب مسئولان قضایی استان فارس به برگزاری میز خدمت قضایی ، بازدید از ساختمان در حال احداث دادگاه عمومی بخش جنت شهر، بازدید هدفمند از بند نسوان زندان شهرستان داراب و همچنین در راستای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی مسئولان قضایی فارس از کارخانه سیمان داراب بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی از دستاوردها و اقدامات صورت گرفته از سوی نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: دشمن در صدد است تا نقاط قوت و پیشرفت های صورت گرفته این انقلاب را مورد هدف قرار دهد و ما باید با اطاعت از ولایت فقیه توطئه دشمنان نظام را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در ادامه افزود: امروز متأسفانه دشمنان نظام در پی تغییر الگوی زنان مسلمان ایرانی هستند و با تغییر رفتار در صددند تا جلوی پیشرفت زن مسلمان ایرانی گرفته شود.

وی در ادامه به هوشیاری همه آحاد و ‌اقشار مردم نسبت به حربه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این روزها باید بیش از گذشته هوشیار باشیم چرا که امروز بنا به فرمایش رهبر انقلاب با بهره گیری از جهاد تبیین باید هدایت گری، بصیرت افزایی و روشنگری مردم مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس و دادستان حوزه قضایی داراب در جمع مردم، مسئولان قضایی و اجرایی و خانواده های معظم شهدا و جانبازان این شهرستان حاضر بر تلاش خالصانه و شبانه روزی قضات و کارکنان دادگستری در راستای رضایتمندی مردم و تحقق اهداف و سیاست های قوه قضائیه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر اجرای محورهای سند تحول قضایی نیز توصیه کرد و گفت: سند تحول قضایی پیش روی ما قرار دارد بنابراین قضات با جدیت و اشراف کامل به موضوعات و محورهای سند تحول قضایی، آن را اجرایی کنند و هر جا که نقصی وجود دارد پیشنهادات خود را در خصوص بهبود و رفع نقایص احتمالی ارائه کنند.

وی بر حمایت از تولید و احیای واحدهای صنعتی و تولیدی وهمچنین صیانت از حقوق عامه از سوی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی تأکید کرد و گفت: حمایت قضایی از تولید و حفظ و صیانت از حقوق عامه از وظایف دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی است بنابراین با جدیت به این موضوعات ورود کنند و از تضیع حقوق مردم جلوگیری کنند.

وی به اهمیت دادرسی الکترونیکی نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مواردی مهمی که از سوی دادگستری استان فارس با جدیت دنبال می شود دادرسی الکترونیک است که برای مردم و دادگستری منافع بسیاری دارد و در این راستا لازم است نسبت به تقویت زیر ساخت های دادرسی الکترونیک از هم اکنون تلاش بیشتری صورت گیرد چرا که پایان سال 1402 قوه قضائیه تمام الکترونیکی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب بر رعایت برخی از موارد دیگر از سوی مسئولان قضایی و قضات از جمله رفع اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی، تعامل مسئولان قضایی با سایر نهادها و دستگاه های اجرائی و تقنینی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضا، مردم داری و حفظ کرامت انسانی، بازدید هدفمند از زندان ها و‌ کاهش جمعیت کیفری،برخورد قاطعانه با مخلین نظم و امنیت و مرتکبین جرائم خشن و سارقین، مبارزه جدی با زمین خواری و کوه خواری و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز،حفظ حقوق بیت المال استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، نظم وانضباط اداری و غیره از سوی مسئولان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش تأکید کرد.

در پایان مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضایی داراب از تلاش ها و اقدامات صادق صادقی رئیس دادگستری داراب با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و طی احکام جداگانه ای از سوی رئیس قوه قضاییه، قاضی محمدرضا نظافت که پیش از این دادستان این حوزه قضایی بود به سمت رئیس دادگستری داراب منصوب و قاضی حسین روان شاد نیز به عنوان دادستان این شهرستان منصوب شد.

در حاشیه تکریم و معارفه این مراسم نیز چندین تن از مادران و خانواده معظم شهدای گرانقدر با اهدای گل و تمثال مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی از رئیس کل دادگستری استان فارس و رئیس و دادستان حوزه قضایی داراب قدردانی کردند.

گفتنی است که در سفر یکروزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان داراب مسئولان قضایی استان فارس ضمن برگزاری میز خدمت و دیدار بدون واسطه با مردم ، مشکلات قضایی بیش از 70 نفر از مرا جعه کنندگان به دادگستری این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت ، بازدید از ساختمان در حال احداث دادگاه عمومی بخش جنت شهر، بازدید هدفمند از بند نسوان زندان شهرستان داراب و همچنین در راستای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی مسئولان قضایی فارس از کارخانه سیمان داراب بازدید کردند.

تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان داراب، دیدارمردمی، بازدید هدفمند از زندان و بررسی و بازدید از ساختمان در حال احداث دادگاه عمومی بخش جنت شهر و بررسی آخرین وضعیت واحد تولیدی کارخانه سیمان داراب در سفر یکروزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان داراب بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *