رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون دادستان کل کشور: مشکلات بیش از 10 هزار واحد تولیدی کشور با کمک دستگاه قضایی مرتفع شد

20:32 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۵۲۳
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تاکنون مسایل و مشکلات ۱۰ هزار و ۲۵۹ واحد تولیدی کشور با کمک و حمایت های دستگاه قضایی مرتفع شده است.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ علی جمادی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: در کنار این موضوع با حمایت دستگاه قضایی شاهد احیای ۵۲۸ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور بوده ایم که ۴۱ مورد آن سهم استان قزوین بوده است.

وی افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه همچنین مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی با حضور معاون قوه به طور مستمر رصد و پیگیری می شود.

وی در ادامه بیان داشت: در نشست آینده این ستاد مسایل و مشکلات شرکت های دانش بنیان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

جمادی یادآور شد: پیشنهاد اهالی تولید برای مسایل و مشکلات بخش صنعت به طور حتم مورد توجه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.

علی شعبانی، رییس کل دادگستری قزوین نیز در این نشست گفت: از همه ظرفیت های پیش بینی شده در قانون در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای حل مسایل و مشکلات تولیدکنندگان استفاده می شود.

وی اظهار کرد: ما حامی تولید و تولیدکننده واقعی هستیم، اما باید توجه داشت برخی به نام تولید تسهیلات را در بخش های غیر تعیین شده هزینه و یا پس از مدت ها و چندین بار مهلت به تعهدات خود عمل نمی کنند که در این رابطه اگر به تکالیف قانونی عمل نشود شاهد تضییع حقوق بیت المال خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: ما در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای حفظ بیت المال را داریم بنابراین باید به طور متوازن به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در این نشست تاکید کرد: تاکنون مسایل و مشکلات مطرح شده ۴۷۳ واحد تولیدی استان در زمینه های مختلف با پیگیری های دستگاه قضایی مرتفع شده است‌ و با توجه به حمایت های انجام شده دستگاه قضایی شاهد احیای ۴۱ واحد تولیدی تعطیل شده در استان قزوین بودیم.

وی گفت: با احیای واحدهای تعطیل شده چهار هزار و ۲۲۲ فرصت شغلی در استان قزوین ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی قزوین پیرو منویات مقام معظم رهبری و دستورالعمل های ابلاغی به طور جدی در پی کمک به حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی استان است، اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۱۵۲ بازدید از کارخانجات و صنایع استان با همراهی رییس کل دادگستری استان انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک با احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید در صنایع از طریق حل مشکلات سرمایه گذاران و فعالان تولید می تواند با اشتغالزایی منجر به کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی شود.

در این نشست سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و عمان که در استان قزوین سرمایه گذاری کرده اند از طریق سامانه ارتباط تصویری مستقیم تولیدکنندگان با مسئولان قضایی مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران شرکت های تولیدی کشت و صنعت طلاچین، فولاد خرمدشت، اوژن الکترونیک آزما، بهمن دیزل، نوآور ارتباط صنعت و ایران چسب به دلیل اشتغالزایی و صادرات با اهداء لوح، تقدر بعمل آمد.

همچنین صبح امروز معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه مدیركل مبارزه با قاچاق كالا و ارز دادستانی كل، دادستان مرکز استان قزوین و سایر مسئولان قضایی و اجرایی از 2 شرکت تولیدی کاشی الوند و ایران چسب بازدید کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان کل کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *