لزوم تداوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز

11:20 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۱۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به کاهش دما در کشور، گفت: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف گاز و برق به دلیل احتمال اختلال در سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها ضروری است.

خبرگزاری میزان _ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی سنگین برف و باران به کشور، گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم که با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق به پایداری شبکه برق کشور کمک کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: با توجه به ورود سامانه جدید سرما و ادامه بارش برف و باران و کاهش دما در کشور، امکان یخ‌زدگی راه‌های کشور و احتمال اختلال در سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها وجود دارد، بر همین اساس صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف گاز و برق در کشور ضروری است.

وی اظهار کرد: هم اکنون شبکه سراسری برق در وضعیت پایدار است، اما میزان مصرف گاز و برق به شدت افزایش یافته و برای تامین برق پایدار به ویژه در مناطق سردسیر ضرورت دارد هموطنان نسبت به کاهش مصرف خود به طور جدی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت برق کشور، رجبی مشهدی تاکید کرد: از هموطنان درخواست می‌کنیم با رعایت نکات ساده از جمله تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و حذف مصارف غیر ضروری، انرژی کمتری مصرف کرده تا از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: برق گاز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *