لایحه تشدید قوانین علیه معترضان در مجلس اعیان انگلیس بررسی می‎شود

11:47 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۱۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
لایحه دولت انگلیس برای تشدید قوانین علیه معترضان در این کشور در مجلس اعیان بررسی می‎شود.

خبرگزاری میزان – دولت انگلیس درصدد است تا با هدف تشدید قوانین علیه معترضان در این کشور لایحه‌ای موسوم به «لایحه نظم عمومی» را به تصویب برساند.

به گزارش «churchtimes»، گروه‌هایی در انگلیس در انتقاد از ریشی سوناک و دولت این کشور، می‎گویند این اقدام اعتراضات و اجتماعات را جرم‎انگاری می‌کند.

این لایحه، که به پلیس انگلیس اجازه می‌دهد هر کسی را صرفاً به ظن برنامه‌ریزی یک اقدام اعتراضی بازداشت کند، در پی اعتراضات اخیر در این کشور وضع شده است.

قرار است این طرح در مجلس اعیان انگلیس مورد بررسی قرار بگیرد.

امضاکنندگان بر این باورند که این لایحه «تأثیر مهم و عمیقا نگران‌کننده» بر بسیاری از جوامع خواهد داشت.

این لایحه در حال حاضر در مرحله تصویب از طریق مجلس اعیان است.

همزمان با بحث بر سر لایحه نظم عمومی نمایندگان مجلس عوام انگلیس و همتایان فراحزبی، کمیته مشترک حقوق بشر، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا، و پنج گزارشگر ویژه سازمان ملل به صدها هزار نفر دیگری پیوستند تا علیه این موضوع انگلیس صحبت کنند.

اندکی قبل از مرحله گزارش لایحه نظم عمومی در مجلس اعیان، دولت انگلیس تغییراتی را برای ساکت کردن مخالفان در این کشور در این لایحه ایجاد کرده است.

این اقدام گسترش اختیارات پلیس انگلیس و در عین حال تشدید عدم اطمینان قانونی را تشکیل می‌‎دهد؛ افزودن این تغییرات در چنین مرحله دیرهنگام تصویب لایحه نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا تأثیر آنها می‌تواند به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد، ایجاد می‌کند.

این لایحه روز دوشنبه در حالی وارد مرحله گزارش در مجلس اعیان می‌شود که 74 نهاد از نمایندگان مجلس اعیان انگلیس خواسته‌اند آن را رد کنند.

74 سازمان از سیاستمداران انگلیسی می‌خواهند که لایحه نظم عمومی که به گفته آنها «عمیقا سخت‌گیرانه» است و امروز وارد مرحله گزارش در مجلس اعیان می‌شود، رد کنند.

در یک جلسه توجیهی جامع پارلمانی، چند نهاد بین‌المللی هشدار دادند که تغییرات انجام شده در این لایحه منجر به «تشدید اقدامات علیه اعتراضات توسط دولت انگلیس» می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *