کنعانی: صدر اعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است

11:24 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۱۴۳
سخنگوی دستگاه دیپلماسی به ادعاهای اخیر صدراعظم آلمان درباره ایران واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار مواضع مداخله جویانه صدر اعظم آلمان درباره جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر او به آرژانتین، گفت: صدر اعظم آلمان، در یک شبیه سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، افزود: آنچه به درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی‎گری و جاه طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی‎های رهبران پیش از جنگ جهانی دوم و این بار با تمسک به ابزارهای حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.

کنعانی، اظهار کرد: ما امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی با رفتارهای مشابه و البته محکوم به شکست، در صدد هستند تا برای ارائه تصویر مثبت از خود از پروژه «قدرت از طریق حقوق بشر» استفاده کرده و حتی خود را در این رابطه سردمدار و پیشگام جلوه دهند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان مدعیان آلمانی را به توجه به جنایت وحشیانه چند روز پیش صهیونیست‎ها در جنین، در کرانه غربی فلسطین فراخواند که مقامات آلمان حتی از بیان یک کلمه در تقبیح وحشی‌گری رژیم صهیونیستی دریغ کردند.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: حمایت آمریکا کمکی به ماندگاری رژیم جعلی اسرائیل نمی‌کند

کنعانی: کشف گورهای دسته جمعی در کانادا نمونه ای از یک تراژدی بزرگ انسانی است

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *