خوی» همچنان می‌لرزد/ افزایش اردوگاه‌های اسکان اضطراری هلال‌احمر

12:10 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۲۲۲
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: پس‌لرزه‌ها امکان بازگشتن به منازل را از شهروندان خوی گرفته است. هلال احمر مشغول توسعه اردوگاه‌های اسکان اضطراری است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیش از ظهر امروز یعقوب سلیمانی در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر سیما گفت: عصر دیروز پس لرزه‌ای با شدت ۴/۹ ریشتر مناطق زلزله زده شهر خوی و حومه را لرزاند و موجب فرو ریختن بخشی از دیوارهای ترک خورده شد. بنابراین شهروندان در این روزها نگران هستند که برگشتن به منازل جان آن‌ها را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: تاکنون ده‌ها اردوگاه اسکان اضطراری گروهی توسط هلال احمر برپا شده‌است و تعداد این کمپ‌ها تا امشب به ۴۰ مرکز افزایش می‌یابد. به این شکل که هر خانوار می‌تواند یک چادر در اردوگاه را در اختیار بگیرد.

سلیمانی تاکید کرد: هیچ مشکلی مبنی بر کمبود چادر و پتو نداریم. بخش عمده‌ای از این اقلام به انبارهای هلال احمر در مناطق زلزله زده رسیده و بخش اندکی از آن نیز تا عصر امروز از مسیرهای زمینی به منطقه خواهد رسید.

وی توضیح داد: امکان توزیع چادر به هر خانوار اقدام ایمنی نیست. چون ممکن است افراد در داخل حیاط منازل یا نزدیک دیوارهای ساختمان، چادر را برپا کنند و این موضوع در لحظه وقوع پس لرزه‌های احتمالی بسیار خطرناک است، چون ممکن است بخش‌های باقی مانده آوار شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *