دادگستری استان خراسان شمالی به موضوع ساماندهی و رفع مشکلات کامیون داران ورود کرد

13:28 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۳۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود جدی دستگاه قضایی استان در راستای بررسی،پیگیری،ساماندهی و رفع مشکلات کامیون داران خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده با اشاره به موضوع مأموریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در خصوص بررسی اهم مطالبات و درخواست های کامیونداران و پیگیری مشکلات آنان در ابعاد مختلف تا حصول نتیجه،اظهار کرد: بر اساس مأموریتی که در این راستا مقرر و پیش بینی شده بود در مجموع شش نشست فوق العاده(معادل 150 نفر ساعت) با حضور نمایندگان این حوزه صنفی و با مشارکت مدیران دستگاه های مرتبط اعم از استانداری، فرمانداری، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شهرداری و تأمین اجتماعی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تلاش شده در جمع بندی و ابلاغ مصوبات این جلسات، تمامی ابعاد مسائل مورد بحث، به طور کامل دیده شود؛ تصریح کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته و ریشه یابی و آسیب شناسی مشکلات مبتلابه قطعا اجرای این مصوبات و مقررات می تواند مشکلات مطروحه را به میزان قابل توجهی مرتفع کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی درباره جزئیات برخی از مصوبات نیز اظهار کرد: مقرر شد کلیه مالکان و رانندگان کامیون ها و کمپرسی ها با همکاری شهرداری علاوه بر اخذ پروانه فعالیت، سوخت مورد نیاز خود را صرفا از طریق مجاری و سازوکارهای پیش بینی شده در این خصوص و مشخصا با صدور «باربرگ» تأمین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با تأکید مضاعف بر ضرورت انسجام بخشی و تمرکز مدیریت جهت انجام بهتر امور گفت: مقرر شد با همکاری شهرداری و با همراهی نمایندگان کامیون داران و کمپرسی داران زمینه های راه اندازی سامانه سیپاد فقط برای افرادی فراهم شود که مجوزهای قانونی لازم را اخذ کرده باشند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از پیگیری و رفع مشکلات مربوط به شارژ کارت سوخت، برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی با محوریت آشنایی کامیون داران و کمپرسی داران با سامانه باربرگ، اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان درون شهری براساس باربرگ و کیفیت پیمایش و رفع مشکلات مرتبط با بیمه کمپرسی داران و ارائه اسامی و مشخصات رانندگان دارای پروانه به تأمین اجتماعی بعنوان دیگر مصوبات این نشست یاد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *