212 زندانی با کمک خیران و همت دادگستری استان قزوین از نعمت آزادی برخوردار شدند

11:44 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۴۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در 9 ماهه نخست سال‌جاری با همت دادگستری، ستاد دیه و کمک خیران استان قزوین، 212 محکوم مالی استان با مبلغ بدهی 794 میلیارد ریالی از نعمت آزادی برخوردار شدند.

علی شعبانی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با میزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین در 9 ماهه نخست سال‌جاری، با اشاره به برگزاری تعدادی مراسم گلریزان در استان قزوین با همت دادگستری و ستاد دیه استان، اظهار کرد: ستاد دیه استان با اجرای طرح های‌ ابتکاری و با جمع آوری کمک های مردمی از طریق هیئت‌های عزاداری و خیرات مبالغ جمع آوری شده را به آزادی زندانیان تخصیص می‌دهد.

وی افزود: در نتیجه برگزاری این همایش‌ها و مشارکت و همیاری مردم نوع دوست و خیران نیکوکار استان قزوین مبالغ قابل توجهی جهت آزادی زندانیان غیر بزهکار جرایم غیرعمد جمع آوری شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال‌جاری با کمک خیران 212 محکوم مالی با مبلغ بدهی 794 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

شعبانی در ادامه با اشاره به رشد 17 درصدی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در 9 ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: تامین این مبلغ بدهی جهت آزادی 212 زندانی جرایم مالی استان قزوین از طریق «مبلغ 468 میلیارد ریال ثبت اعسار، 277 میلیارد ریال گذشت شکات،24 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات و 68 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 6 میلیارد ریال
نیز توسط خانواده مددجویان ممکن شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین با قدردانی از مشارکت‌های خیران استان، گفت: امید است با همت خیران در ادامه مسیر شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد در این استان باشیم.

بیشتر بخوانید:

یک هزار و ۵۳۴ رای جایگزین حبس در دادگستری استان قزوین صادر شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *