ریاکاری آلمان در زمینه حقوق بشر/از جنگ اوکراین تا موضوع فلسطین

13:51 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۴۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آلمان با ریاکاری تمام دم از حقوق بشر می‌زند و چشم بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان می‌بندد.

خبرگزاری میزان – با اظهاراتی که مقام‎های آلمان مطرح می‌‎کنند اینگونه تصور می‌شود که ارزش‌های انسانی همیشه در کانون سیاست‌های برلین قرار دارند اما همانطور که به گذشته نگاه می‌کنیم، دولت آلمان با استانداردهای دوگانه درگیر بوده است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور و یور اکتیو»، اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که سیاستمداران آلمانی حتی در پیش پا افتاده‌ترین مسائل حقوق بشری نیز دچار ریاکاری شده‌اند.

جنگ اوکراین و بحران فلسطین

سیاستمداران آلمانی در پی آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال 2022 بلافاصله واکنش نشان داده و موضوع حمایت از اوکراین و ارسال تسیلحات را به این کشور در دستور کار خود قرار دادند.

این در حالی است این کشور همچنان چشم خود را بر روی سال‌ها جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بسته است.

اما مقامات آلمانی گویا از این نیز فراتر رفته با همه کسانی که در همبستگی با فلسطین ایستاده‌اند مقابله می‌کنند.

سرکوب حامیان فلسطین در آلمان

در آلمان ظاهرا دموکراتیک، فعالان حقوق بشر که با فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند، به بهانه‌های واهی با تبعیض و آزار و اذیت مواجه می‌شوند؛ از برخی جهات، این بدتر از آنچه در داخل اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد، است.

آزار و شکنجه فلسطینی‌های آلمانی و افراد دارای موقعیت مشابه به دلیل شرکت در فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در همبستگی با فلسطین اشغالی چگونه باید تفسیر شود؟ اگرچه چنین فعالیت‌هایی توسط قانون اساسی و منشورهای حقوق بشر محافظت می‌شوند، آزار و شکنجه رسمی به حدی رسیده  که مردم به دلیل «پسندیدن» پست‌ها در فیس‌بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی از این دست باید حساب پس بدهند.

چندی پیش، مردی برای اقامت دائم آلمان درخواست داد، اما به دلیل همبستگی مسالمت‌آمیزش با فلسطین، دستور خروج وی از آلمان صادر شد.

در سال 2019، مقامات آلمانی از تمدید مجوز اقامت نویسنده فلسطینی خودداری کردند و پس از بازداشت و ممانعت از سخنرانی در یک نشست در برلین، تنها یک ماه به او فرصت دادند تا این کشور را ترک کند؛ بهانه این بود که «برکات» در فعالیت‌های «ضد اسرائیلی» بوده و مردم آلمان باید از او در امان باشند.

«مرام سلیم»، روزنامه‌نگار فلسطینی از شغل خود در روزنامه «سوددویچه سایتونگ» اخراج شد و اخراجش با ادعاهای واهی از سوی مقامات آلمان توجیه شد.

نمایندگان پارلمان آلمان در بوندستاگ (پارلمان) جنبش مسالمت‌آمیز بایکوت، سلب سرمایه و تحریم (BDS) را جرم دانسته‌اند؛ به همین ترتیب، بزرگداشت روز نکبت و تظاهرات در همبستگی با فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین ممنوع شده است.

ریاکاری و ادعای دفاع از حقوق بشر

شگفت‌آور است که آلمان خود را سفیر حقوق بشر در سراسر جهان می‎داند و به آسانی اقدامات تنبیهی را به بهانه نقض حقوق بشر علیه کشورها اعمال می‌‎کند؛ در عین حال، و با ریاکاری بسیار، هیچ فردی در آلمان نمی‌تواند حمایت مسالمت‌آمیز خود را از حقوق مشروع فلسطین و مبارزه فلسطینی‌ها برای رهایی از نقض روزانه قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر، اجتماعی و سیاسی ابراز کند.

سازمان‎‌های بین‌المللی حقوق بشر در برابر نقض حقوق همبستگی مسالمت‌آمیز با فلسطین توسط آلمان سکوت کرده‌اند؛ آنها در واقع در سکوت و استانداردهای دوگانه این کشور در مورد مسائل حقوق بشر شریک جرم هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فلسطین آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *