برپایی 31 اردوگاه اسکان اضطراری در خوی/ توزیع 4 هزار هیتر برقی برای زلزله زدگان

13:46 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۴۹۶
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به تداوم پس لرزه ها در خوی و ناامن بودن این منطقه، هلال احمر در حال افزایش اردوگاه های اسکان اضطراری برای اسکان مردم است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله زده گفت: تا ساعت 9 صبح امروز  31 اردوگاه اسکان اضطراری، موقت شهری توسط هلال احمر  در خوی ایجاد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تجهیزات لازم از نظر گرمایش، پتو و توزیع بسته‌های غذایی هم در حال اجرا و عملیات است. قریب به 6 هزار 920 دستگاه چادر، 31 هزار و 500 تخته پتو، 2 هزار و 360 تخته موکت و بسته غذایی 72 ساعته هم بین افرادی که اسکان موقت گرفته اند، توزیع شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: 4 هزار دستگاه هیتر برقی خریداری شده و از شب گذشته در حال توزیع بین زلزله زدگان است. مشکل ما پس لرزه‌هایی  است که در این منطقه در حال وقوع است و عصر روز گذشته زلزله 4.9 دهم ریشتری برخی از روستاها را تحت تاثیر قرار داد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: تیم های واکنش سریع ما از 5 استان در این منطقه مستقر هستند. پشتیبانی از سوی استان‌های دیگر در حال انجام است. 

وی افزود: چادر مورد نیاز برای اسکان از سایر استان‌ها در حال ارسال به خوی است. به دلیل وقوع پس لرزه‌های متعدد مردم نمی‌توانند در خانه‌های خود اسکان داشته باشند و وقتی به هر خانواده یک چادر بدهیم برای ما تبعات بعدی دارد از جمله اینکه وقتی چادر را در نزدیک منزل نصب کنند، در صورت وقوع پس لرزه‌های بعدی جان انسان‌ها به خطر می افتد. 

سلیمانی در ادامه بیان کرد: به همین دلیل چادرهای گروهی را در این منطقه برپا خواهیم کرد.  تا امشب تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری به 40 مورد خواهد رسید. در حال حاضر مهمترین نیاز زلزله زدگان اقلام زیستی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *