هشدار بورل درباره اقدام ضد ایرانی اتحادیه اروپا

14:27 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۶۲۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اقدام علیه سپاه مذاکرات برجامی را دشوارتر می‌کند.

خبرگزاری میزان –  جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریستی هشدار داد.

به گزارش فایننشال تایمز، بورل در این باره گفت: برخی از کشورهای اروپایی از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی استقبال می‌کنند و بسیاری هم با آن موافق هستند، اما چنین اقدامی قطعا شرایط مذاکرات برجامی را دشوارتر می‌کند.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره ایران در رابطه با جنگ اوکراین و اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: این دو موضوع بر رویکرد اتحادیه اروپا درقبال ایران تاثیر دارند، اما اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران، چشم انداز مذاکرات برجام را که اکنون متوقف شده است، نابود می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات لغو تحریم‎ها هم گفت: برجام اگرچه نمرده اما مذاکراتش کاملا متوقف شده است؛ تصور کنید اگر اقدامی علیه سپاه انجام شود، مذاکرات بیش از پیش مسدود و امور دشوارتر می‌شود.

بورل در بخشی دیگر گفت: ما می‌توانیم کارهای بیشتری علیه سپاه انجام دهیم اما به همکاران خود در شورا هم گفتم که این در دست شماست و من نیاز به تصمیم سراسری دارم.

مقام عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با تکرار ادعاهایی درباره موضوع هسته‎ای ایران مدعی شد که برجام تنها راه مقابله با آن چه وی دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای خواند، است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *