رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح مفهوم و مبانی عدالت اسلامی و ترمیمی برای قضات استان البرز

15:15 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۷۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت: تأثیر حضور مشاوران و مددکاران در فرآیند رسیدگی و تعامل قضات با آنان در راستای صدور احکام متناسب و استفاده از نهادهای ارفاقی و جایگزین‌های حبس می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ارتکاب مجدد جرم و باز اجتماعی کردن اطفال و نوجوانان داشته باشد.

خبرگزاری میزان - کارگاه علمی با موضوع مفهوم و مبانی عدالت اسلامی و ترمیمی و چگونگی تسری مصادیق آن در آراء صادره برای قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های ویژه‌ اطفال و نوجوانان به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز بیان کرد: در این کارگاه علمی و تخصصی که با حضور 15 نفر از قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های ویژه‌ی اطفال و نوجوانان استان البرز و با تدریس علیرضا رست رئیس شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان البرز، فاطمه محمودی رئیس دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان دادگستری كل استان و مریم اسدی مشاور حوزه‌ خانواده برگزار شد، درخصوص قوانین و مقررات حمایت از اطفال و نوجوانان، مصادیق کودک‌آزاری و شرایط رسیدگی به پرونده‌های اطفال مباحث مربوطه طرح شد.

وی افزود: یکی از لایه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب، توجه ویژه به کاهش آسیب در جامعه‌ هدف گروه های حساس، بی دفاع و متأثر از جرم و آسیب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز تصریح کرد: امروزه نظامات حقوقی مطرح جهان به دنبال کاهش اثرات برخورد دستگاه قضایی با اطفال و نوجوانان، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی را دنبال می‌کنند که از مهمترین آن‌ها جانمایی مشاوران و مددکاران در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط رسیدگی به پرونده‌های اطفال و بزرگسالان کاملا متفاوت است و در حوزه‌ اطفال و نوجوانان نیازمند رسیدگی تلفیقی و اجتماعی هستیم، گفت: تأثیر حضور مشاوران و مددکاران در فرآیند رسیدگی و تعامل قضات با آنان در راستای صدور احکام متناسب و استفاده از نهادهای ارفاقی و جایگزین‌های حبس می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ارتکاب مجدد جرم و باز اجتماعی کردن اطفال و نوجوانان داشته باشد.

بیشتربخوانید

دادستان قزوین دستور بازگرداندن هزینه‌های آموزشی دریافت شده در ایام تعطیلی مدارس را ابلاغ کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *