موافقت با میزبانی ایران از مسابقات والیبال ساحلی زیر 21 سال آسیا

15:18 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۸۲۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
عضو ایرانی کمیته والیبال ساحلی آسیا گفت: با میزبانی ایران برای مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر 21 سال آسیا 2023 موافقت شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون والیبال، کمیته والیبال ساحلی آسیا برای ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌ریزی در خصوص مسابقات و برنامه‌های سال آینده روز شنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور اعضای این کمیته تشکیل جلسه داد و در این نشست موضوعاتی چون میزبانی ایران در آسیا و تایلند در جهان مطرح شد.

نادر انصاری که به عنوان عضو ایرانی این کمیته در جلسه حضور داشت، درخصوص مباحث مطرح شده گفت: در ابتدای این جلسه کریگ کاراچر رئیس کمیته والیبال ساحلی آسیا به ارائه گزارش عملکرد سال 2022 پرداخت و توماس چانگ دبیر این کمیته گزارشی تکمیلی ارائه کرد.

وی افزود: همچنین در این جلسه که با حضور نمایندگانی از کشورهای ژاپن، ایران، ویتنام، وانواتو و قطر برگزار شد، در خصوص برخی موارد و آسیب‌شناسی آن‌ها صحبت‌هایی انجام شد تا اشکالات سال گذشته برطرف شود. تغییر توپ‌های والیبال ساحلی یکی دیگر از نکات مطرح شده در این جلسه بود. میکاسا تولیدکننده این توپ‌هاست و آن‌ها را برای تمرینات و برگزاری مسابقات در اختیار کشور میزبان قرار می‌دهد.

انصاری ادمه داد: این توپ‌ها در تورنمت لایت 16 والیبال ساحلی تست شد و اعضا معتقد بودند که بازیکنان به مرور با آن مانوس خواهند شد. بنابراین در مسابقات سال 2023 باید از این توپ‌های جدید استفاده شود.

وی با اشاره به ایجاد تغییراتی در امتیازدهی به بازیکنان ساحلی، اظهار کرد: در این جلسه پیشنهاداتی در مورد مدل امتیازدهی و رنکینگ در والیبال ساحلی بیان و مقرر شد تا بعد از مسابقات المپیک مدل جدید شبیه‌سازی شود تا در انتخابی های المپیک و .. مورد استفاده قرار گیرد و همسان سازی بیشتری با والیبال سالنی داشته باشد.

نایب رئیسه کمیته ساحلی فدراسیون والیبال افزود: آسیا چهار سهمیه در مسابقات قهرمانی جهان 2023 در مکزیک دارد و رنکینگ تیم‌ها طی 365 روز سال بررسی و بهترین رنک تیم‌ها در هشت رویداد مهم آسیایی و جهان مدنظر قرار خواهد گرفت تا حریفانشان در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود و در نهایت 4 کشوری که سهمیه دریافت می‌کنند، معرفی شوند. البته این پیشنهاد هم مطرح شد که برخلاف گذشته که از هر کشور دو تیم امکان حضور در مسابقات انتخابی المپیک را می‌یافت، امسال یک تیم امکان حضور داشته باشد و تیم دیگر به صورت رزرو در نظر گرفته شود که این موضوع تنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص مدل برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هم گفت: در گذشته از هر منطقه تیم‌های اول به مرحله بعد صعود می‌کردند و تیم‌های دوم پس از انجام مسابقه و پیروزی بر حریف امکان صعود به مرحله بعد را می‌یافتند، اما در طرح پیشنهادی جدید از هر گروه دو تیم اول و دوم به مرحله بعد صعود خواهند کرد. همچنین از هر کشور دو تیم امکان حضور در تورنمنت‌های آسیایی داشتند اما از این پس قرار شد یک تیم هم به عنوان رزرو امکان ثبت‌نام داشته باشد تا پیش از برگزاری مسابقات اگر یکی از دو تیم اصلی به هر دلیلی از حضور انصراف داد و یا تعداد تیم‌ها به دلایلی به حدنصاب نرسید، فرصت شرکت برای تیم‌های رزرو فراهم باشد.

انصاری در مورد درخواست میزبانی کشورها توضیح داد: بنگلادش میزبان مسابقات انتخابی المپیک در منطقه سنترال زون خواهد بود و تایلند درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا و جهان زیر 21 سال مردان و زنان را داشت اما پیشنهاد ایران این بود که مسابقات قهرمانی زیر 21 سال زنان آسیا و جهانی مردان و زنان این رده سنی در تایلند و مسابقات قهرمانی زیر 21 سال مردان آسیا در ایران برگزار شود. براساس سابقه برگزاری مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا در بندرعباس از این میزبانی دفاع کردیم و قرار شد درخواست خود را به صورت مکتوب به کنفدراسیون والیبال آسیا ارائه دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *