رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رویداد پرتاب زمینه ساز ورود استعدادها به سینمای کوتاه است

16:34 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۶۹۴۶
مدیر رسانه سیزدهمین جشنواره فیلم 100 در گفتگو با رادیوجوان از استقبال خوب فیلمسازان جوان شهرستان‌ها از فراخوان این جشنواره خبر داد.

خبرگزاری میزان- هادی فیروزمندی مدیر رسانه سیزدهمین جشنواره فیلم 100 در گفتگو با برنامه رادیویی کافه‌رادیو درباره آخرین اخبار و رویدادهای این جشنواره صحبت کرد.
فیروزمندی در ابتدای این گفت‌وگو با بیان این نکته که استقبال فیلمسازان جوان شهرستان‌ها از فراخوان این دوره از جشنواره فیلم 100 قابل توجه بوده گفت: با توجه به اینکه یک فاصله سه، چهارساله بین دوره دوازدهم و سیزدهم این جشنواره رخ داده بود، ما پیش‌بینی این میزان استقبال را از سوی فیلمسازان نداشتیم اما هم از سوی فیلمسازان داخلی و هم فیلمسازان خارجی با استقبال خوبی روبه‌رو شدیم؛ همچنین با توجه به اینکه در این دوره تمرکز ویژه‌ای روی فیلمسازان شهرهای دیگر غیر از تهران داشتیم، با استقبال بسیار خوبی از سوی فیلمسازان شهرستان‌ها روبه رو شدیم.
مدیر رسانه سیزدهمین جشنواره فیلم 100 در پاسخ به سوال علیرضا کنگرلو مجری برنامه درباره حضور فیلمسازان نوجوان در این دوره گفت: در بخش «کودک و نوجوان» که مخاطبان می توانستند با حداقل امکانات و حتی با تلفن همراهشان فیلم بسازند، استقبال قابل توجهی از سوی دانش آموزان و دانشجوها و هنرجوهای تازه وارد به عرصه سینما داشتیم؛ در بعضی از استان‌ها فیلمسازان پانزده، شانزده ساله فیلم‌های خوبی برای ما فرستادند.
فیروزمندی همچنین از حضور شبکه‌های تلویزیونی در کنار جشنواره فیلم 100 خبر داد و گفت: یک اتفاق خوب این دوره از جشنواره این است که شبکه‌های مختلف تلویزیونی بنا به تخصص خودشان با جشنواره ارتباط گرفته‌اند؛ مثلا نسیم با بخش طنز، مستند با بخش مستند، امید و نهال با بخش ویژه کودک و نوجوان جشنواره فیلم 100 همراه شده‌اند و از این طریق این زمینه فراهم می شود که آثار برگزیده این بخش‌ها روی قاب تلویزیون فرصت نمایش داشته باشند.
هادی فیروزمندی در ادامه در توضیح رویداد پرتاب فیلم 100*100 که فراخوان آن از پنجم بهمن اعلام شده و تا 15 بهمن ادامه دارد گفت: این رویداد زمینه‌ساز اتصال سرمایه‌گذاران و نهادها و بخش‌های مختلف حاکمیت در حوزه هنر و فیلم داستانی، به علاقمندان و افرادی است که طرح یا ایده ای دارند. در حقیقت در این رویداد فرصتی برای کسانی که دارای طرح و ایده هستند فراهم می‌شود، تا طرح و ایده خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کنند.
فیروزمندی سپس با بیان این نکته که جشنواره فیلم 100 می خواهد به وسیله رویداد پرتاب زمینه ورود فیلمسازان جوان به سینمای کوتاه را فراهم کند گفت: سرمایه‌گذاران حاضر دراین رویداد می‌توانند خصوصی یا دولتی باشند. برای مثال ما در جشنواره امسال با چند شبکه تلویزیونی تفاهم‌نامه امضا کردیم و این شبکه‌های تلویزیونی به عنوان حامی در کنار جشنواره هستند و در رویداد پرتاب فیلم هم حضور پیدا می‌کنند تا طرح‌هایی که به نظر خودشان جذاب است و ارزش سرمایه گذاری دارد را انتخاب کرده و برای ساخت آن سرمایه‌گذاری کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره همچنین در توضیح دوره های آموزشی که در جریان رویداد پرتاب برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره ها صاحب ایده و طرح آموزشهایی می بیند برای اینکه بداند طرحش را با چه کیفیت و شکل و لوازمی ارائه دهد، تا بتواند بهتر همه ابعاد پروژه را ارائه کند تا نهایتا سرمایه‌گذار را مجاب کند که روی اثرش سرمایه‌گذاری انجام بدهد. درحقیقت اساتید این کارگاه‌ها صاحب طرح و ایده را در مسیر اینکه ایده اش از شکل ناپخته، به طرحی مهیای ارائه به سرمایه گذار تبدیل شود، همراهی می کنند.
وی در ادامه افزود: با این خدمات آموزشی، جشنواره در کنار صاحبان ایده قرار می‌گیرد و حامی آنهاست برای اینکه یک توضیح کاملا مطلوب و با برنامه از پیش شکل گرفته از طرح خود ارائه بدهند تا بتوانند سرمایه‌گذار را مجاب کنند که روی طرح آنها سرمایه گذاری انجام بدهد.


برچسب ها: جشنواره 100

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *