رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خاندوزی: ۸۵ میلیون ایرانی ناظر بر مولدسازی اموال دولت هستند

23:21 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۱۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به شفافیت مصوبه مولدسازی اموال دولت، گفت: ناظر اجرای مصوبات مولدسازی اموال دولت 85 میلیون ایرانی هستند.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جلسه ستاد پیگیری رفع موانع سرمایه گذاری و تولید، گفت: دولت در زمینه مولدسازی اموال مازاد، کارشناسان رسمی را به کار گرفته است تا در عین شفافیت پای تعهدات خود بماند، ۸۵ میلیون ایرانی ناظر بر عملکرد مولدسازی است.

وی اعلام کرد: قبل از ۲۲ بهمن سایتی رونمایی خواهد شد که کارشناسان مالی و اساتید دانشگاه می‌توانند در رابطه با مصوبات مولدسازی اموال مازاد دولت اظهار نظر کنند.

قیمت‌گذاری اموال توسط کارشناسان رسمی دادگستری موجب اطمینان خاطر فعالان اقتصادی می‌شود

خاندوزی یکی از نقاط قوت مصوبه سران قوا درخصوص مولدسازی اموال دولت را قیمت‌گذاری اموال توسط کارشناسان رسمی دادگستری دانست و تصریح کرد: این امر موجب اعتماد فعالان اقتصادی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید از تولیدکننده حمایت لازم انجام شود، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان در سال گذشته نرخ مالیات تولیدکننده را از ۲۵ به ۲۰ و امسال از ۲۰ به ۱۸ درصد کاهش داده‌ایم.

خاندوزی همچنین تصریح کرد: ما معتقدیم تا تولید کشور راه نیفتد و سود تولید در جیب تولیدکننده و صادرکننده نرود چرخ اقتصاد در بلندمدت نخواهد چرخید.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «تراز» در هفته گذشته، اظهار کرد: در این سامانه از خوش‌حسابان تولید‌کننده و صادرکننده تقدیر کردیم، هر فعالی که بتواند شغل بیشتر و فعالیت مثبت بیشتری داشته باشد باید از او تقدیر شود.

انتقاد وزیر اقتصاد از برخی بانک‌ها

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تنگنای اعتباری که به جهت سیاست‌های ضد تورمی ایجاد شده است نباید منجر به بی‌قاعدگی در نظام بانکی شود.

خاندوزی با اشاره به افزایش نظارت‌ها بر عملکرد بانک‌ها، اظهار کرد: با وجود افزایش نظارت‌ها در همین شرایط برخی بانک‌ها بیش از نرخ مصوب سود پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک‌های بدحسابی که به خط‌شکن تبدیل شده‌اند باید در چارچوب‌های نظارتی قرار گیرند. ناترازی‌های شبکه بانکی به دلیل عملکرد این بانک‌ها است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: نمی‌شود که برخی بانک‌ها هر طور که می‌خواهند رفتار و به تصمیم شورای پول و اعتبار و حتی رئیس جمهور دهن کجی کنند. امیدواریم بانک مرکزی این بانک‌ها را برخط کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *