رئیس کل دادگستری استان مرکزی: رسیدگی به پرونده های مهم و کثیرالشاکی با سرعت و دقت انجام و تعیین تکلیف شود

9:20 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۵۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: باید با همت کادر قضایی و اداری دستگاه قضایی استان رسیدگی به پرونده های مهم و کثیرالشاکی با سرعت و دقت انجام و تعیین تکلیف شوند تا حقوق مردم بیش ازگذشته حفظ شود.

خبرگزاری میزان - سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه رصد و بررسی آخرین وضعیت پرونده های مهم و کثیرالشاکی، اظهار کرد: برخی پرونده‌ها حساس و بسیار مهم و یا پرشاکی هستند که باید با احساس مسئولیت بیشتر در سریع‌ترین زمان مورد رسیدگی قاطع، جدی قرار گیرد.

وی افزود: هدف از این جلسات ارائه راهکارهایی برای رسیدگی بهتر به پرونده های مهم است و باید با همت کادر قضایی و اداری دستگاه قضایی استان رسیدگی به پرونده های مهم و کثیرالشاکی با سرعت و دقت انجام و تعیین تکلیف شوند تا حقوق مردم بیش ازگذشته حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: رؤسا و دادستان‌های حوزه های قضایی پرونده‌های مهم و پر شاکی را باید در کمترین زمان ممکن به استان اعلام کنند تا مورد رصد معاونت پرونده‌های مهم استان قرار گیرد و همچنین کاهش زمان رسیدگی و فرآیند دادرسی و موانع اطاله دادرسی شناسایی و راهکارهای عملیاتی کاهش آن مورد استفاده قرارگیرد.

وی ادامه داد: در راستای اعمال نظارت و بررسی نحوه عملکرد واحد‌های قضائی، هیأت‌های بازرسی موضوع ماده ۲۸ از تمامی واحد‌های قضائی بازرسی تخصصی و ویژه کنند و متعاقباً نتایج بازرسی‌ها را به حوزه‌های قضائی مربوطه ابلاغ کنند تا به این شکل، ضمن احصاء نقاط قوت و ضعف، در جهت بهبود عملکرد واحد‌های قضائی اقدام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *