چهل و نهمین بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از بندر شهیدرجایی بندرعباس/ مهلت یک هفته‌ای برای اتصال سامانه Epl گمرک به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت

14:46 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۵۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان در راستای دستور روز گذشته رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی استان‌های ساحلی در چهل و نهمین بازدید خود از بندر شهید رجایی بندرعباس برای اتصال سامانه Epl گمرک به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت، مهلت هفت روزه تعیین کرد.

خبرگزاری میزان-در راستای دستورات و توصیه‌های تخصصی روز گذشته رئیس قوه قضاییه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی و دارای بندر، مبنی بر استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده در راستای احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال، بامداد امروز مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان مرکز این استان برای چهل و نهمین بار از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردند.

مجتبی قهرمانی همچنین با هدف نظارت بر پروژه انبارگردانی در محوطه ها و ترمینال های بندر شهید رجایی بندرعباس و بررسی موضوع اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرگ شهید رجایی، دستورات لازم را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

وی در ادامه با حضور در همایش آموزشی-توجیهی مسئولین شرکت ها، ترمینال داران و کاربران ۱۳۲ انبار بندر شهید رجایی که اخیراً به سامانه جامع انبارها پیوسته و در این سامانه تعریف شده اند حضور یافت و ضمن تشریح مزایای اتصال به این سامانه، نکاتی آموزشی را در رابطه به نحوه استفاده از سامانه مذکور مطرح کرد.

قهرمانی در این نشست که دادستان بندرعباس، مدیرکل تعزیرات استان هرمزگان، مدیر کل اموال تملیکی، مسئولان گمرک، اداره بنادر و دریانوردی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و پلیس امنیت اقتصادی نیز حضور داشتند، بر لزوم تسریع در پیش بینی و تهیه ساز و کارهای جدید به منظور اصلاح فرآیند تجارت و همچنین؛ ارتقاء و افزایش سامانه های مشترک به منظور تبادل اطلاعات بین ادارات بنادر و دریانوردی، گمرک و صمت تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه Epl گمرک (پنجره واحد تجارت فرامرزی) به منظور ترخیص کالا در بستر وب با تعیین ضرب الاجل از مسئولان گمرک خواست ظرف هفت روز نسبت به اتصال، لینک و سوئیچ کردن سامانه Epl گمرک به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با هدف تسریع فرآیند ترخیص و انجام امور گمرکی در مقوله تجارت، اجرای طرح اتصال سامانه Epl گمرک به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت به عنوان گام دوم نظارت و ساماندهی به بنادر و گمرکات از مزایای بسیار زیادی برای نظام و مردم برخوردار است که آثار آن در مدت زمان کوتاهی مشهود خواهد بود.

گفتنی است؛ حجت‌‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان برگزاری جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که دیروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی و دارای بندر، دستور داد در راستای احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال، موضوع سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر را درخصوص تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده، متروکه و توقیف شده، با جدیت و مستمراً دنبال کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *