جلوگیری از تغییر کاربری 115 هکتار از اراضی استان البرز به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد ریال

12:26 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۸۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان البرز از مقابله همزمان با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در چهار حوزه قضایی استان البرز به وسعت 115 هکتار و به ارزش پنج هزار و 860 میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین فاضلی هریکندی از مقابله همزمان با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در چهار حوزه قضایی استان البرز به وسعت 115 هکتار و به ارزش پنج هزار و 860 میلیارد ریال خبر داد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری یافته در چهار حوزه قضایی فردیس، چهارباغ، نظرآباد و ساوجبلاغ، اظهار کرد: با اعمال «تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها»، ضمن اعمال قانون در 115 هکتار از اراضی، از تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی پیشگیری شد.

وی با اشاره به حجم آزادسازی‌های انجام شده در شهرستان فردیس، گفت: در این حوزه قضایی، عملیات آزادسازی در «روستای فرخ آباد» بخش مشکین دشت انجام شد و در آن 12 هکتار به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال آزاد شد؛ تعداد 39 مورد قطعه، 39 مورد دیوار کشی غیرمجاز، دو مورد بنای در حال ساخت، 9 مورد محوطه‌سازی، دپوی مصالح در 15 مورد و یک مورد پی کنی برای ساخت استخر اعمال قانون شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث آزادسازی در حوزه قضایی چهارباغ، تصریح کرد: 36 هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در «روستای لشگر آباد» واقع در« بخش رامجین» چهارباغ آزادسازی شد که شامل 22 مورد تفکیک و دیوارکشی در مرحله شروع به ساخت و ساز غیرمجاز به ارزش 510 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به جزییات مقابله با تغییر کاربری 35 هکتاری اراضی زراعی و باغ‌ها در «روستای قلعه آذری» واقع در «بخش تنکمان» شهرستان نظرآباد، گفت: 37 مورد تفکیک، دیوارکشی و فنس کشی به طول 44 هزار و 500 متر مربع به منظور ساخت و ساز، 18 مورد بناهای مسقف و غیرمسقف در حال ساخت به مساحت هزار و 650 متر مربع، 36 مورد محوطه سازی، جدول گذاری، آلاچیق و خیابان کشی به مساحت 9 هزار و 500 مترمربع و 10 مورد استخرهای تفریحی به مساحت 440 مترمربع اعاده به وضع سابق شد که ارزش مجموع این موارد حدود 390 میلیارد ریال است.

فاضلی هریکندی درباره اقدامات انجام شده عملیات آزادسازی در شهرستان ساوجبلاغ، اظهار کرد: موارد متعددی از تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل ساخت ویلا و بنا، دیوارکشی، قطعه بندی، محوطه سازی در مجموع به مساحت 32 هکتار به ارزش معادل 160 میلیارد ریال آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه آخرین ‌وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در استان البرز با استفاده از سامانه‌‎های مختلف از جمله «کشت یار» در استان به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، گفت: مقابله با هرگونه تغییرکاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ‎‌ها در استان با جدیت ادامه دارد.

بیشتربخوانید

توقیف ۵ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس/ کشف ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل و دستگیری ۲۳ قاچاقچی سوخت توسط نیروی دریایی سپاه

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه البرز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *