میانگین کشوری اهدای خون بانوان نزدیک به 5 درصد است/ بانوان لرستانی در صدر اهدای خون

12:21 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۸۵۸
مدیرکل دفتر روابط عمومی و جذب اهدا کنندگان خون با گذشت 10 ماه از سال 1401 میانگین کشوری اهدای خون بانوان نزدیک به 5 درصد است که همچنان شاخص ناچیزی به شمار می رود و انتظار می رود و بانوان کشورمان بیش از پیش حامی بیماران نیازمند به خون باشند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، مژده نخلستانی گفت: با گذشت 10 ماه از سال 1401 میانگین کشوری اهدای خون بانوان نزدیک به 5 درصد است که همچنان شاخص ناچیزی به شمار می رود و انتظار می رود و بانوان کشورمان بیش از پیش حامی بیماران نیازمند به خون باشند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و جذب اهدا کنندگان خون ادامه داد: هم اکنون اغلب شاخص های اهدای خون در کشورمان نزدیک به کشورهای توسعه یافته است اما متأسفانه شاخص اهدای بانوان با وجود علاقه بانوان به مشارکت اقتصادی و اجتماعی، بهبود نیافته است و امیدواریم بانوان کشورمان از بیماران نیازمند به خون خصوصا بانوان و کودکان که از دریافت کنندگان مهم خون و فراوده های خونی هستند حمایت بیشتری نشان دهند.

وی ضمن تشکر از بانوان مسئولیت پذیر و سلامت گستر استان لرستان، و تمامی بانوان اهدا کننده خون افزود: بانوان استان کردستان با بیش از 9 درصد، استان خراسان شمالی با نزدیک به 8 درصد، استان قزوین با کمی بیش از 7 درصد و استان خراسان جنوبی با نزدیک به 7 درصد بیشترین مشارکت را طی ده ماه گذشته در امر اهدای خون داشته اند.

گفتنی است هم اکنون آمار اهدای بانوان پایتخت نشین نزدیک به 4 درصد و برابر با 12 هزار و 230 واحد است و انتظار می رود با ترویج فرهنگ اهدای خون در میان بانوان این مشارکت افزایش یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *