واکنش روسیه به تغییر احتمالی موضع انگلیس درباره برجام

14:24 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۰۵۲
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به تغییر احتمالی موضع انگلیس درباره موضوع هسته‎ای ایران واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در مصاحبه با «اسپوتنیک»، گفت: آنطوری که من حس می‌کنم، اخبار در مورد تغییر احتمالی موضع انگلیس درباره برجام، در شرایط کلی حول توافق هسته‌ای عملا تاثیری نخواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: مشارکت یا عدم مشارکت انگلیس در توافق هسته‌ای اهمیت اصولی را در شرایط کنونی ندارد؛ به هر حال حق هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه کاملا در دستان لندن است.

به گفته وی، در برجام هیچ فرآیند خروج و یا قدم خودمختار احتمالی در این راستا وجود ندارد، و همانطوری که آمریکا این کار را در سال 2018 انجام داد، این اقدام معنای نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را خواهد داشت.

اولیانوف در بخشی دیگر گفت: در مورد چارچوب‌های جایگزین، به شکل مشروط می‌توان شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن مسائل مربوط به اجرای برجام در راستای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یکی از موضوعات روز ثابت آن می‌باشد را تصور کرد.

این دیپلمات روسیه همچنین بیان کرد: دو بار در سال این قطعنامه در شورای امنیت در راستای گزارش دبیرکل سازمان ملل، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که نیاز است که این مدنظر قرار بگیرد که تاثیر مناظره در این عرصه‌ها بر روندهای سیاسی مذاکراتی واقعی درباره برجام خیلی محدود و کم است.

انتهای پیام/


برچسب ها: برجام روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *