رئیس کل دادگستری فارس: 300 نشست با حضور قضات و با هدف کاهش جرایم نوجوانان در مدارس استان برگزار شده است

14:35 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در 5 ماه سال تحصیلی جاری تا کنون قضات دادگستری استان فارس و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش هر هفته در سطح مدارس استان حضور یافته و ۳۲۳ نشست آموزشی در مقطع متوسطه اول و دوم برگزار شده است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه اجرای طرح قاضی در مدرسه در استان فارس سابقه ای ده ساله دارد، در خصوص اجرای این طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری گفت: در 5 ماه سال تحصیلی جاری تا کنون قضات دادگستری استان فارس و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش هر هفته در سطح مدارس استان حضور یافته و ۳۲۳ نشست آموزشی در مقطع متوسطه اول و دوم برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: طرح قاضی در مدرسه با مشارکت اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و حراست سازمان آموزش و پرورش استان و با بهره گیری از قضات مجرب و کارشناسان حقوقی، اجتماعی و تربیتی اجرا و سلسله نشست های دانش آموزی در دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که در سنین نوجوانی و جوانی به سر می برند، در معرض انواع آسیب ها، بزه ها و جرایم اجتماعی قرار دارند گفت: نوجوانان در صورت عدم آگاهی با عوامل زمینه ساز، ممكن است به آسيب های بزرگتری دچار شوند و در همین راستا معاونت پیگیری از وقوع جرم استان فارس با بهره گیری از ظرفیت قضات، کارشناسان حقوقی، اجتماعی و تربيتی، اقدام به برگزاری نشست های دانش آموزی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم، از طریق آموزش، آگاه سازی، توانمندسازی و مداخلات به‌موقع پیشگیرانه کاهش یافته و از شیوع اجتماعی آن در بین نوجوانان جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان فارس:باید تلاش کنیم با ارائه راهکارهایی روند قضا زدایی را تقویت کنیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز با بیان اینکه طرح قاضی در مدرسه در سال تحصیلی جاری از نیمه مهرماه اجرا شده و به شکل مستمر تا پایان سال جاری ادامه دارد،گفت: فرآیند ارزيابی از چگونگی و کیفیت برگزاری جلسات در مدارس به صورت مستمر انجام می شود.

علی فاتحی افزود: طرح مذکور، از چندین سال پیش آغاز و با توجه به اثرات مثبت در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بزه ها و جرایم دانش آموزان، مورد توجه اولیا، مدیران، کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر وآسیب های اجتماعی و جرائم، پيشگيري از مشكلات رواني و اجتماعی دانش آموزان، گسترش آگاهی های عمومی در خصوص مسائل حقوقي و تبعات رفتارهای خارج از موازين حقوقی و اجتماعی، ارتباط و تعامل دستگاه قضايی با حوزه تعليم و تربيت، استفاده هر چه بيشتر از ظرفيت های دستگاه قضايی در پيشگيری های اجتماعی و فرهنگی و همچنین گسترش تعاملات و مشارکت های بین بخشی در راستای تامین و استقرار تدریجی نظام مراقبت های اجتماعی با رویکرد مدرسه محور را برخی از اهداف طرح قاضی در مدرسه دانست.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *