رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مشکلات دادگستری استان را بررسی کرد

15:03 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۱۹۱
رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در خصوص بررسی وضعیت و مشکلات دادگستری کل استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان البرز با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان در خصوص بررسی وضعیت و مشکلات دادگستری کل استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تقدیر و تشکر از معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در تخصیص دوره 4 کارآموزان قضایی البرز به این استان از تامین بهینه منابع انسانی در این استان خبر داد.

فاضلی هریکندی اظهار کرد: در ادامه همکاری خوب مجموعه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با دادگستری کل استان البرز، با نظر مساعد محمد باقر الفت، توافقات خوبی در ارتباط با رفع مشکلات دادگستری کل استان در حوزه منابع انسانی حاصل شد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت استان البرز عنوان کرد: وضعیت دادگستری کل استان البرز از جهت میانگین وارده پرونده به ازای هر شعبه و نیز هر صدهزار نفر جمعیت، از متوسط کشوری بالاتر است و به این لحاظ در رتبه ۵ کشوری از حیث تعداد بالای ورودی پرونده ها قرار دارد، همچنین از حیث تعداد مختومه و رسیدگی به پرونده ها نیز در رتبه 5 کشوری و از حیث وارده پرونده به ازای صد هزار نفر جمعیت هم در رتبه بیست و سوم در بین دادگستری استان ها قرار داریم.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: نتیجه منطقی آمار هشت ماهه اول سال 1401 که حسب بولتن اعلامی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه استخراج شد، مبین این امر است که برای کاهش فشار مضاعف به همکاران، نیازمند ایجاد شعب بیشتر و به تبع آن تامین کادر قضایی و اداری هستیم و در دیدار با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، با عنایت به موافقت ایشان با تخصیص تعداد قابل توجه از دوره 5 کارآموزی قضایی البرز و اختصاص تعدادی از کارآموزان دوره های مربوط به استان های دیگر به این استان، همچنین تشکیل هم زمان دو دوره جدید کارآموزی قضایی دیگر و اختصاص آن به استان، امیدواریم این مهم تا حدود زیادی مرتفع شد.

دکتر فاضلی هریکندی افزود: درخصوص اختصاص قضات با تجربه به استان، با توجه به پایین بودن سن خدمتی قضات دادسرا جهت انتقال به محاکم و نیز محاکم بدوی به دادگاه تجدیدنظر استان، با مساعدت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مقرر شد از قضات دیگر استان ها که تمایل به ادامه خدمت در استان البرز دارند، بهره مند شویم.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطر نشان کرد: نیروی انسانی متناسب اعم از قضایی و اداری یکی از ضرورت های مهم در دادگستری کل استان ها جهت ارائه خدمات مطلوب به مراجعان، کاهش اطاله رسیدگی، اتقان آراء و رضایتمندی مردم است و اقدامات خوبی جهت جذب و‌ تامین نیروی انسانی در دوره تحول و‌ تعالی قوه قضاییه با مساعدت رئیس قوه قضاییه و تلاش و پیگیری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه صورت گرفته است.

وی همچنین خبر داد: درخصوص تبدیل وضعیت پرسنل اداری به قضایی با برگزاری آزمون تبدیل وضعیت در سال 1400 کلیه همکاران پذیرفته شده مربوط به استان پس از گذراندن دوره کارآموزی قضایی، با نظر موافق معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه جذب استان شده و در دادسراهای مختلف استان البرز مشغول به فعالیت هستند.

فاضلی هریکندی گفت: با هماهنگی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دادگستری کل استان البرز به عنوان اولین استان در کشور برای ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان آزمون جذب کارکنان اداری اسفندماه ۱۴۰۰ پس از طی مراحل مصاحبه تخصصی و گزینش، دوره کارآموزی بدو خدمت را برگزار کرد و در هفته جاری نیز با پایان کلاس های توجیهی، ضمن معرفی آنها برای کارورزی به واحدهای قضایی استان، برای ۸۰ نفر دیگر از پذیرفته شدگان، کلاس های تئوری و توجیهی بدو خدمت برگزار خواهد شد و تا پایان سال امید است این تعداد جهت طی فرایند استخدام به معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه فضائیه معرفی شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *