رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت یک معدن متخلف در گویچاله کیاسر با دستور قضایی رئیس کل دادگستری مازندران متوقف شد

16:00 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۳۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
با توجه به گزارشات و نارضایتی مردم و فعالان رسانه ای درخصوص برداشت غیر اصولی یک معدن در منطقه گویچاله کیاسر و قطع درختان ممنوع القطع «اُرس»«وُرس » یا« سرو کوهی»، رئیس کل دادگستری مازندران به این مسئله ورود ودستورات لازم برای پیگیری موضوع را صادرکرد.

خبرگزاری میزان- با توجه به گزارشات و نارضایتی مردم و فعالان رسانه ای درخصوص برداشت غیر اصولی یک معدن در منطقه گویچاله کیاسر و قطع درختان ممنوع القطع «اُرس»«وُرس » یا« سرو کوهی»، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری به این مسئله ورود و دستورات لازم برای پیگیری موضوع را صادرکرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه احیا و حفاظت از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی ازوظایف دستگاه قضایی است،اظهار کرد: تجاوزبه منابع طبیعی وقطع درختان، تجاوز به حقوق عامه مردم است ودستگاه قضایی استان دراین زمینه پیگیری های لازم را دارد متاسفانه در منطقه کیاسر، برداشت غیر اصولی یک معدن موجب تخریب منابع طبیعی وقطع و آسیب درختان ارس که از با ارزش ترین درختان مناطق کوهستانی شده است.

وی ضمن تقدیر ازپیگیری رسانه ها و دیده بانان مردمی و دلسوزان منابع طبیعی از عدم نظارت برنحوه فعالیت معادن انتقاد کرد و گفت: در صدور مجوز معادن باید دقت لازم صورت گیرد و تا زمانی که کلیه مجوزهای قانونی بویژه مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان صادر نشده است اجازه فعالیت داده نشود و همچنین بر نحوه برداشت نیز نظارت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

۴ هزار متر از اراضی ملی شهرستان گلوگاه در استان مازندران رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: نتایج بازدید رئیس حوزه قضایی کیاسر از منطقه و پیگیری های مستمر نشان می دهد بخشی ازسنگ ها با بی رحمی و بدون ملاحظه ورعایت اصول به سمت دره رها شده ومنجر به آسیب اساسی و تخریب درختان ارس شده است پیمانکاران ومالکین معدن به دادگاه احضار شده و متعهد شدند نسبت به رفع مشکل مذکور اقدام و از برداشت غیر اصولی که منجر به آسیب درختان شود خودداری کنند در غیر اینصورت نسبت به توقف دوره ای معدن اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه برداشت غیر اصولی و گزارشات مردمی و تائید گزارش مردمی توسط سر جنگلبانی و با تشکیل کمیته استانی و پیگیری های مستمر حوزه قضائی کیاسر معدن مذکور تعطیل و کلیه ادوات از داخل معدن خارج شد.

اُرس گونه ای از درختان کمیاب، ممنوع القطع و با ارزش بومی ایران است که به نام « »«وُرس » یا« سرو کوهی» نیز نامیده میشود و در ارتفاعات بیش از ۲۵۰۰ متر می روید، درختانی مانند ارس بسیار کند رشد می کنند. (کمتر از یک میلیمتر در سال) و عمر طولانی(بالای ۲هزار سال) دارند اما با رویش در بالادست، موجب جلوگیری از تغییرات اقلیمی، جذب آب باران و ذخیره آن در خاک خصوصا در هنگام بروز سیلاب خطرناک می شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: معدن مازندران

ياسر شمشیربند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
با تقدیر و تشکر از ریاست کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان دبیر محترم حفظ حقوق و بیت المال استان
تقاضای بررسی چگونگی واگذاری ۲۴۲ هکتار از زیستگاه درختان اورس برای معدن کاوی روباز به یک فرد را داریم
تقاضای پر کردن حفره ها و ترانشه های عمیق و نهال کاری از طرف مقصران این پدیده را داریم
اورس میراث ارزشمند و گرانبها را قدر بدانیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *