21 معتاد متجاهر به دستور دادستان زرند از سطح این شهرستان جمع آوری شدند

16:59 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۳۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند استان کرمان گفت: در راستای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند، تعداد ۲۱ نفر معتاد متجاهر از سطح این شهرستان جمع آوری و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد اعزام شدند.

خبرگزاری میزان - رضا یعقوبی در حاشیه اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر گفت: طرح پاکسازی شهر به منظور پیشگیری از وقوع جرم با نظارت ویژه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند اجرایی شده تا ضمن جمع آوری این معتادان، مراقبت های پس از خروج معتادین بهبود یافته نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به این مطلب که مراقبت های پس از خروج معتادین بهبود یافته تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پیش بینی می شود با اجرای کامل این طرح، گام موثری در جهت ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان زرند برداشته شود.

یعقوبی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در چندین نوبت معتادین متجاهر از سطح شهر جمع آوری و جهت درمان تحویل مراکز درمانی شده اند و پس از درمان، با برگزاری جشن های رهایی و گلریزان و با جذب کمک خیرین سعی در حل مشکلات آنها در حوزه های مختلف از جمله اشتغال، شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در راستای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند، تعداد ۲۱ نفر معتاد متجاهر از سطح این شهرستان جمع آوری و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد اعزام شدند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولین شهرستان، به زودی شاهد افتتاح کمپ ماده ۱۶ در شهرستان زرند باشیم.

یعقوبی یادآور شد: جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند با دستور کار پیشگیری از وقوع جرائم خشن و پیشگیری از حمل و نگهداری و استفاده از سلاح غیر مجاز با حضور اعضای شورای برگزار شده است.

رئیس دادگستری شهرستان زرند نیز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند تاکید کرده است: در بحث امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم همگی مسئولیم و نمی توان این مسئولیت را مختص دستگاه های نظامی و امنیتی قلمداد کرد؛ چرا که یک مجرم ذاتا و بالفطره مجرم نبوده بلکه با گذر از دوره های مختلف و با دست و پنجه نرم کردن با ناملایمات زندگی و عدم توجه به مشکلات ایشان در دوره های مختلف توسط مسئولین مربوطه، امروز تبدیل به فردی بزهکار مجرم و چنانچه به وی کمک نشود به مجرم خطرناک تبدیل می شود.

ابوالفضل فرحبخش ادامه داد: در پیشگیری از جرائم خشن، فارغ از برخورد قاطع با مجرمین این جرائم ، بایستی بزهکاران جامعه اصلاح شدند ،لذا اهمیت جمع آوری معتادین متجاهر اجتناب ناپذیر است و در آینده ای نزدیک معتاد متجاهر در سطح شهرستان مشاهده نخواهند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *