معاون حقوق بشر وزیر دادگستری: تسهیلات جدیدی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم می‌شود

15:32 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۳۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون حقوق بشر و امور بين‌الملل وزير دادگستری گفت که لایحه جدیدی برای ارائه تسهیلات به ایرانیان خارج از کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

خبرگزاری میزان - عسكر جلاليان، معاون حقوق بشر و امور بين‌الملل وزير دادگستری، گفت: موضوع حقوق شهروندی، حقوق بشر، انعقاد معاهده‌های بين‌المللی در حوزه‌های حقوقی و قضايی و انتقال محكومان بين جمهوری اسلامی و ديگر كشورها را چهار وظيفه مهم معاونت حقوق بشر و امور بين‌الملل وزارت دادگستری برشمرد.

وی ضمن اشاره به سازوكارها و روند امضاء تفاهم‌نامه معاضدت قضايی، انتقال محكومان به حبس و استرداد مجرمان با دیگر كشورها، اظهار کرد:: دولت لايحه جديدی در دست دارد كه پس تنظيم و سير مراحل نهايی در وزارت دادگستری، به مجلس ارائه خواهد و بر اساس آن تسهيلات جديدی برای ايرانيان خارج از كشور فراهم خواهد كرد.

به گفته جلاليان، شفاف‌كردن موضوع نقل و انتقال مالی و ورود و خروج پول و ارز، شرايط سرمايه‌گذاری در كشور، انتصاب رايزن‌های اقتصادی در كنسولگری‌‌ها و مواد قانونی مشابه ديگر از جمله موارد مطرح شده در اين لايحه است.

معاون حقوق بشر و امور بين‌الملل وزير دادگستری با اشاره به اين كه در اين لايحه سازوكار حمايت از آسيب‌ديدگان ايرانی در سوانح، حوادث و بحران‌ها در همه جای جهان پيش بينی شده است، گفت: براساس اين لايحه، مرتكبين جرايم در خارج كشور، پس از ورود به كشور قابل تعقيب قضايی خواهند بود و همچنين هرگونه فعل يا ترک فعل كه در نظام قضايی دیگر كشورها جرم‌انگاری نشده در داخل كشور نيز مشمول تعقيب قضايی نخواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *