رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لاوروف: ایران به پلتفرم سه‌ جانبه روسیه، ترکیه و سوریه می‎‏پیوندد

16:21 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۳۹۶
وزیر خارجه روسیه گفت که توافقی برای مشارکت ایران در فرایند عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه با میانجیگری روسیه انجام شده است.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای مصری خود در مسکو با اشاره به موضوع عادی‌سازی روابط میان ترکیه و سوریه، گفت: ما از تمایل رئیس جمهور ترکیه به حل و فصل و عادی‌سازی وضعیت به طور کلی بین دو همسایه، یعنی ترکیه و سوریه و تلاش در این مسیر حمایت می‌کنیم.

به گزارش «روسیا الیوم»، وی اظهار کرد: توافقی برای مشارکت ایران در این روند حاصل شد؛ من فکر می‌کنم منطقی است که تماس‌های آتی به عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه با میانجیگری روسیه و ایران اختصاص یابد.

لاوروف همچنین افزود: این کار با توجه به تاریخ‌ها و فرمول‌های آتی در سطح نظامی و دیپلماتیک، در حال انجام است. برای رسیدن به نتایج مشخص باید پیش برویم.

وی همچنین تاکید کرد که تصمیم غرب برای رفتن به سمت لغو برجام یک اشتباه بزرگ بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین درباره موضوع اوکراین، اظهار کرد که ما شاهد عرضه سلاح‌های تهاجمی به اوکراین و افزایش تلاش‌ها برای تهدید امنیت کشورمان هستیم و به کی‌یف اجازه نمی‌دهیم سیاست‌های تبعیض آمیز را دنبال کند.  

به گفته وی، مهم نیست که غرب چقدر تلاش می‌کند تا اوکراین را با سلاح تامین کنند؛ راه صلح از طریق ارسال تسلیحات به اوکراین نخواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *