باقری‌ها: مربیگری در فوتبال ایران شده، داد و فریاد لب خط/ تیم ملی همیشه به خاطر تصمیمات غیرکارشناسی ضربه خورده

0:15 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۴۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مربیگری در فوتبال ایران فقط به داد و فریاد در کنار زمین خلاصه شده است.

نبی‌اله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار تیم فوتبال پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس این فصل تیمی قدرتمند است و به چند دلیل استحقاق قهرمانی در لیگ را دارد. بازیکنان خوبی همچون بیرانوند، پورعلی‌گنجی و ... از تجربه بالایی برخوردارند و تیمی فنی است. در ۲ دیداری که این فصل پرسپولیس شکست خورده است اصلاً به خاطر مسائل فنی نبوده است. در بازی با آلومینیوم هم امیدواریم که یک بازی فنی و زیبا را از هر دو تیم شاهد باشیم، نه اینکه بازی پیرامون اتفاقات لب خط و حواشی بیرون از زمین رقم بخورد.

وی افزود: با این باخت هم هنوز پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد و هیچ بحرانی در تیم وجود ندارد. از نظر نتیجه ممکن است یک هفته‌ تیم در شرایط نرمال و ایده‌آل نباشد و ناخواسته نتیجه را واگذار کند. به هر صورت پرسپولیس در بهترین وضعیت خودش قرار دارد و با شرایط آرمانی به سمت بازی‌های بعدی می‌رود.

*پرسپولیس به خاطر حواشی لب خط به فولاد باخت

باقری‌ها با اشاره به اینکه پرسپولیس به خاطر حواشی لب خط به فولاد خوزستان باخت، عنوان کرد: در فوتبال ایران مربیگری فقط شده داد و فریاد لب خط؛ این کارها برای 20 سال پیش بوده است. اگر تیمی از نظر فنی و تاکتیکی بالاتر از تیم حریف است، دیگر نیازی نیست که این همه حرکات دور از شأن و شخصیت مربیان را در کنار زمین به نمایش بگذارد. از ابتدای بازی مربیان فولاد با داور بازی در مورد هر چیز کوچکی دعوا داشتند و جنگ روانی راه انداختند تا داور را تحت تاثیر قرار دهند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه مربیان خودشان باید فرهنگ ساز باشند، اذعان کرد: مربیان باید از رده‌ سنی پایین اصول و رفتار حرفه‌ای فوتبال را به شاگردان‌شان آموزش دهند تا این بازیکنان که به سطح بالای فوتبال رسیدند این فرهنگ را به نسل بعدی خودشان انتقال دهند، این گونه فرهنگ سازی در یک جامعه فوتبالی رشد پیدا می‌کند. اگر مربی خوب خارجی هم وارد ایران شد فقط جنگنده بودن کنار زمین فوتبال را از آن یاد گرفتیم و از لحاظ تاکتیکی و فنی الگوپذیر نبودیم.

*چرا همیشه اشتباهات داوری به ضرر یک تیم است؟

کارشناس فوتبال در مورد اشتباهات داوری در رقابت‌های لیگ برتر تصریح کرد: در این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال اشتباهات داوری دیگر قابل تحمل نیست و در هر بازی داوران قضاوت‌های سطح پایینی را دارند. اگر قبول می‌کنم این اشتباهات سهوی باشند، اما چرا همیشه سوت‌ها به ضرر یک تیم است؟ صحنه‌هایی در بازی دیده می‌شود که بیننده تلویزیونی هم می‌تواند خطاها را تشخیص دهد ولی داوران در نزدیکی صحنه هم اشتباه سوت می‌زنند.

باقری‌ها در پایان در خصوص شایعه حضور پاکو خمز در تیم ملی فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: کسب نتایج خوب با یک تیم لیگ برتری اصلأ متر و معیار مناسبی نیست که یک مربی را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب کرد. تیم ملی از این تصمیمات غیرکارشناسی در سال‌های اخیر ضربه خورده است. یک مربی درجه سه دنیا و بدون روزمه را به یک باره آن قدر بزرگ می‌کنند که در ادامه برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرد. در تیم‌های ملی کشورهای بزرگ دنیا، سرمربی از یک پروسه طولانی و کارشناسی عبور می‌کند تا سرمربی شود، اما در ایران دلال‌ها سرمربی تیم ملی را انتخاب می‌کنند. همین می‌شود که با یک مربی در ۸ سال هیچ موفقیتی نداشتیم و به یک مربی دیگر باید خسارت میلیون دلاری بدهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *