رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید بازرسی‌ها از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی

17:21 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۵۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری از تشدید بازرسی ها از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت های هواپیمایی خبرداد.

خبرگزاری میزان - ميراكبر رضوی گفت: برابر دستور  معاون دادستان و ریاست شعبه 30 دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد، همچون سال های گذشته، بازدید و بازرسی مستمر و میدانی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت های هواپیمایی در سطح شهر تهران آغاز شد.

وی افزود: بازرسی ها توسط تیم مشترک بازرسی دستگاه های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنين سازمان هواپيمايی كشوری صورت گرفت.  

رضوی تصريح كرد: هدف از تشکیل تیم مشترک بازرسی دستگاه های نظارتی، بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما، گرانفروشی احتمالی، وضعیت تقاضای بازار و رصد عملکرد شرکت های هواپیمایی در رسیدگی به امور مسافران و تاخیرات پروازی و برخورد با سایت های فروش و یا دلالان مخل نظم در عرضه بلیت هواپیماست.  

سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری تصريح كرد: در این راستا از دو شرکت خدمات مسافرتی مادر تخصصي تهیه و توزیع فروش بلیت هواپیما بازدید شد و ضمن استماع نظرات و دیدگاه های مدیران بازرگانی این شرکت ها، راهکارهای کاربردی لازم برای ایجاد نظم در فروش بلیت هواپیما با نرخ مصوب و جلوگیری از اختلال در بازار با افزایش غیر قانونی تا صدور ابلاغیه ستاد تنظیم بازار به آنان اعلام شد.

وی با اشاره اينكه بازرسی ها به صورت سرزده و نوبه ای از دفاتر مسافرتی و شرکت های هواپیمایی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: مسافران و هموطنان می توانند، نقطه نظرات و شکایات خود در خصوص گرانفروشی بلیت را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر ثبت و پیگیری كنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *