خاندوزی: شروط بازگشت املاک تملیک شده توسط بانک ها به مالکان قبلی اعلام خواهد شد

22:21 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۷۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک ها اجازه خواهند داشت املاک مسکونی تملیک شده در اختیار خود را با در نظر گرفتن شروطی که جزئیات آن توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد به مالکان قبلی بازگردانند.

خبرگزاری میزان_ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با خبر ۲۱ گفت: شکایات بسیار زیادی از تسهیلات گیرندگان بانکی به جهت آنکه نتوانسته بودند بدهی بانکی خود را بپردازند و واحدهای مسکونی آن ها در تملیک بانک ها قرار گرفته بود مطرح بود؛ تا چند سال گذشته بانک ها این اختیار را داشتند که در قبال دریافت اصل و فرع بدهی، واحد مسکونی تملیک شده مردم را به صاحبان قبلی آن برگرداند که متاسفانه بانک ها از دو سال پیش این اختیار را از دست داده بودند که با پیشنهاد وزارت اقتصاد و همکاری بانک مرکزی، در شورای پول و اعتبار مصوب شد که مجدد این اختیار به هیئت مدیره بانک ها برگردد.

وی ادامه داد: این مصوبه شروطی دارد که جزئیات آن توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد اما به طور خلاصه، پرداخت اصل و فرع بدهی بانکی، واحدهای مسکونی که ارزش روز آن ها کمتر از ۱۰ میلیارد تومان باشد و مالک قبلی آن واحد، امروز واحدهای مسکونی دیگری را صاحب نباشد از جمله شروط این مصوبه است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: دیگر نیازی به برگزاری مزایده نیست و بانک ها این اختیار را دارند که واحد مسکونی را به مالک قبلی برگردانند.

خاندوزی گفت: بعد از ابلاغیه بانک مرکزی طی روزهای آینده، متقاضیان باید درخواست کتبی خود را به بانک ارسال کنند و بانک ها هم ظرف مدت مشخصی که در این ابلاغیه ذکر شده فرآیند کار بازگشت واحد مسکونی به مالک قبلی را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر اقتصاد بانک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *