رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسلامی: به ان‎پی‎تی پایبند هستیم/وزارت دفاع حمله به کارگاهی در اصفهان را دفع کرد

11:49 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۱۹۴
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که ایران عضو ان پی تی و پایبند به آن است.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت، ادعاهای ضد ایرانی در موضوع هسته‎ای کشورمان را عملیات روانی خواند.

وی اظهار کرد: ما هیچ تعهد جامانده ای نداریم؛ تمرکز اظهارات مربوط به این موضوع در قالب عملیات روانی علیه ایران بر برجام است؛ برجام یک معامله است که دو سر دارد؛ یک طرف جمهوری اسلامی ایران و طرف دیگر، کشورهای غربی.

اسلامی تاکید کرد: وقتی کشورهای غربی تعهدات خود را انجام نمی‌دهند و تحریم‌ها را لغو نمی‌کنند، دلیلی برای پایبندی ما به تعهداتی که آن‌ها می‌خواهند با عملیات فشار ما را ناچار به آن کنند، وجود ندارد؛ ما طبق قانون اقدام راهبردی کار می‌کنیم و خود آنها هم مقید به قانون هستند؛ قانون ما هم در چارچوب پادمان است و چیزی خارج از پادمان ندارد؛ ما عضو ان‎پی‎تی و پایبند به آن هستیم.

وی درباره جلسه آینده شورای حکام، اظهار کرد: من امیدوارم که نفوذ و خصومت صهیونیست‌ها علیه کشورمان خاتمه یابد؛ طرف غربی برجام طی چند روز اخیر جبهه خود را تغییر داده است؛ آن‌ها قبلا اعلام می‌کردند که تمرکزشان روی ایران است، چون هدفشان برهم زدن وضعیت ایران و کنترل پیشرفت ایران بود اما طی روزهای اخیر گفتند که برنامه ای برای «تغییر رژیم» در ایران نداریم؛ همین اظهارات نشان دهنده دشمنی آنها و سوءاستفاده شان از هر فرصتی برای اقدام علیه ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در مورد اقدام‌های ایران در پاسخ به موارد ادعایی مطرح شده درباره کشورمان، تاکید کرد: همه اینها پاسخ داده شده اند و هیچ مورد بدون پاسخی وجود ندارد؛ پاسخ‌ها تفصیلی و مفصل هستند؛ هر زمانی که آن‌ها اراده کردند که باور کنند اما در باور پذیری پاسخ‌ها ابهام داشتند، ما از آن‌ها برای گفت‌وگو دعوت کردیم و آن‌ها آمدند و این روند را ادامه می‌دهیم تا آن‌ها بپذیرند و القائات بر آن‌ها بیش از این تاثیرگذار نباشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر درباره تعرض به کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان اظهار کرد: دشمن، دشمن است و دشمنی می‌کند و نیاز به هوشیاری و ضریب آمادگی برای پاسخگویی دارد؛ وزارت دفاع خیلی زود و به هنگام این موضوع را گزارش داد؛ این حمله را سریع دفع کردند و این اقدام ناموفق بود؛ خود آمریکایی‌ها هم به آن اشاره کردند؛ البته من مرجع صحبت راجع درباره این موضوع نیستم.

انتهای پیام/     



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *