رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استاندار تهران: 874 پروژه در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود/ احیای 271 واحد تولیدی راکد

12:25 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۳۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران از افتتاح 874 پروژه در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: 138 پروژه با همکاری بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان- علیرضا فخاری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که بمناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهارکرد: استان تهران با جمعیتی بیش از 17 میلیون نفر از نظر جمعیتی حائز رتبه اول در بین دیگر استانهاست ‌و در جایگاه سرزمینی نیز در رتبه 29 ام قراردارد.

وی با بیان اینکه ضریب شهرنشینی نشان از انبوه جمعیت شهرنشین در استان تهران دارد، افزود: این جمعیت نیازمند اختصاص نگاه، برنامه و پویش جدید برای تغییر وضعیت دارد. بیش از 50 درصد سپرده‌های بانکی در تهران است و این استان سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد.

استاندار تهران تصریح کرد: تهران قابلیت های ویژه‌ای در حوزه های صنعتی و کشاورزی دارد. سرانه مصارف حوزه‌های خاص از جمله خدمات و سایر نیازمندی های عمومی در این استان بیشترین سهم مصرف را دارد.

فخاری اضافه کرد: در حمل و نقل، مسکن و خدمات باید چشم انداز جدیدی را برای آینده ایجاد کنیم. تامین آب را باید بطور جدی در دستورکار قرار دهیم. گسترش جمعیت در تهران را نیز باید مورد توجه قرار داد. توجه بر شهرک های اقماری نیز در دستورکار مسئولان قرار گرفته و امیدواریم در آینده برخی دغدغه ها در این حوزه مرتفع شود.

وی گفت: امسال 874 پروژه در ایام الله دهه فجر با اعتباری بیش از 26 هزار میلیارد تومان در حوزه های ورزشی، آموزشی و فرهنگی افتتاح می‌شود که بهره برداری از 138 پروژه با همکاری بخش خصوصی با سرمایه گذاری حدود 16 هزار میلیاردتومان در بخش اقتصادی را در دستور کار داریم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تمرکز پروژه ها در اجرای پروژه های ملی است، گفت: پروژه‌های استانی هم مهم هستند که بخش عمده آنها متعلق به سفرهای استانی رئیس جمهوریو بخشی مربوط به ارزش افزوده و بخشی هم به همت شهرداری افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه با 28 درصد تولید در سرانه ملی رتبه اول در کشور را دارا هستیم، افزود: در حوزه کشاورزی 36 ونیم درصد و ‌در عرصه صنعت 61.6 درصد سهم از تولید داریم.

فخاری اضافه کرد: برای هدایت دارایی ها در استان و چگونگی استفاده از منابع آب باید تبدیل وضعیت داشته باشیم، در حوزه صنعت گلخانه ای تغییر وضعیت داشته ایم اما اقدامات بیشتری در این عرصه لازم است چنانچه برای سه هزار و 100 نفر در این بخش ایجاد اشتغال کردیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در استان با 40 درصد افزایش صادرات نسبت به سال قبل مواجهیم، گفت: 2.3 میلیون سفر درون شهری داریم و بخش بالایی از سفر به خودروهای سبک اختصاص دارد که به آلایندگی هوا انجامیده است بایستی بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در حوزه ریلی تشویق کنیم.

وی عنوان کرد: در سال 1401 در تخصیص تسهیلات برای سرمایه گذاری ها و رفع موانع تولید و اشتغال از محل تبصره 18 حدود 2 هزار و 100 میلیارد به ما اختصاص دادند که بعدا با اقدامات صورت گرفته به 3 هزار و 20 میلیارد تومان تبدیل شد و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کرد و رتبه اول کسب تسهیلات را داشتیم.

وی با اشاره به احیای201 واحد راکد تولیدی گفت: با این افزایش ظرفیت 376 واحد نیمه فعال دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار تهران در پاسخ به سوال میزان، درباره تغییر فرمانداران شهرستان‌های تهران گفت: برای انجام این کار، باید بررسی‌هایی داشته باشیم تا ظرفیت مدیران در ارائه خدمات به مردم و ساماندهی نیازهای استان را بررسی کنیم، هنوز به افراد ثابتی نرسیدیم واگر کسی نتواند در مسیر هدفمند دولت برای خدمت به مردم در تمامی ابعاد همکاری داشته باشد از بدنه استانداری جدا می‌شود.

وی افزود: باید ارزیابی مان از عملکرد همکاران در استان بوجود بیاید. تکریم مردم، دست پاکی و برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلا را از مدیران ارشد در سطح استان انتظار داریم، غالب همکاران فعلی گرایش شان برای انجام امور مثبت بوده است.

عابد ملکی معاون عمرانی استاندار نیزدر این نشست، درباره آلودگی هوای تهران بیان کرد: بعد از 2 سال و اندی بخاطر بیماری کرونا که مدارس غیر حضوری بود، امسال کلاسها حضوری برپا شد و با توجه به پدیده خشکسالی در تهران و دیگر استانها با پدیده گرد و غبار مواجه شدیم ‌و در نیمه دوم سال نیز با پایداری هوا مواجه شدیم که باعث آلودگی هوا شد.

وی افزود: 34 جلسه کارگروه اضطراب آلودگی ها داشتیم. بعد از تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا، اعتراضاتی متوجه این تعطیلی‌ها شد، این موضوع در کمیته فنی هیات دولت مورد بررسی است، حفظ جان و انجام امور با هم مورد توجه است.

معاون عمرانی استاندار گفت: موضوع اجرای هوای پاک را در دستورکار قرار دادیم که مهمترین اقدام تولید خودروهای برقی و جایگزین خودروهای فرسوده و ارتقای کیفیت سوخت و نصب فیلتراسیون در خوردروهای سنگین و نیز افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی است.

افتتاح مترو پرند و اسلامشهر در سال آینده

ملکی تاکید کرد: مترو خط پرند با همکاری شهرداری پرند و قرارگاه خاتم در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و امیدواریم در پایان 1402 بتوانیم این خط را در خردادماه افتتاح کنیم.

وی گفت: خط اسلامشهر توسط شهرداری اسلامشهر دردست اجراست که امیدواریم تا پایان سال آینده اتمام شود.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره اقدامات استانداری برای ساختمان های ناایمن نیز گفت: ایمن سازی واحدهای ناایمن شهر تهران به عهده شهرداری تهران و 126 ساختمان ناایمن در شهرستان استان تهران در سامانه‌ای که برای ثبت این ساختمانها اختصاص یافته، ثبت شده است. احیای ساختمان های بافت فرسوده نیز در ستاد بازآفرینی شهر تهران هم‌ در دستورکار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *