رحمتی: فشاری که باید به پرسپولیس می‌آوردیم را نیاوردیم/ بیرانوند اخراج نمی‌شد، برنده می‌شدیم

18:11 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۵۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: زمانی که پرسپولیس 10 نفره شد. من صحنه را ندیدم، اما گفتند که آن صحنه آفساید بود و بیرانوند نباید اخراج می‌شد.

خبرگزاری میزان – سیدمهدی رحمتی در نشست خبری بعد از دیدار آلومینیوم اراک با پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*بازی را خیلی خوب شروع کردیم و تا زمانی که پرسپولیس 11 نفره بود ما هدف مشخصی داشتیم. در هفته گذشته کامل کار کرده بودیم و بازیکنانم از نظر ذهنی آماده این بازی بودند. خیلی خوب کار کردیم و اجازه ندادیم بازی پرسپولیس شکل بگیرد.

*زمانی که پرسپولیس 10 نفره شد. من صحنه را ندیدم، اما گفتند که آن صحنه آفساید بود و بیرانوند نباید اخراج می‌شد. به هر حال شرایطی پیش آمد که بازی تحت تاثیر آن اخراج قرار گرفت. در نیمه دوم شروع خوبی نداشتیم. در ادامه با تعویض‌هایی که داشتیم خواستیم روند بازی را به سود خود تغییر دهیم، اما این اتفاق رخ نداد.

*شاید بخشی از ایراد از من باشد، اما نیمه دوم و 20 دقیقه پایانی را کامل از دست دادیم و فشاری که باید به پرسپولیس می‌آوردیم را نیاوردیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان و کادر فنی خیلی خوبی دارد که به آنها خسته نباشید می‌گویم. به شاگردان خودم هم خسته نباشید می‌گویم. فکر می‌کنم اگر بازی 11 به 11 ادامه پیدا می‌کرد ما برنده می‌شدیم.

*چه عاملی باعث شد با وجود برتری عددی نتوانید برنده بازی شوید؟ این اتفاق در فوتبال طبیعی است. عملاً انگیزه تیم‌هایی که 10 نفره می‌شوند، بیشتر می‌شود. در این بازی پرسپولیس میزبان بود و از حمایت هوادارانش هم بهره می‌برد. ما هم در بین دو نیمه به بازیکنان خود گفتیم که احتمال دارد داور بخواهد تصمیم گذشته‌اش را جبران کند. به بازیکنان تک اخطاره تذکر دادیم که با احتیاط بازی کنند. ما کمی دست به عصا شدیم و فکر می‌کنم انگیزه پرسپولیس هم برای ماندن در صدر جدول باعث شد که نتوانیم موقعیت‌های زیادی خلق کنیم.

*VAR از نان شب هم برای فوتبال ما واجب‌تر است. هرچه جلوتر می‌رویم این مسئله حساس‌تر می‌شود و اتفاقات بیشتری رخ می‌دهد. تیم ما هم در چند بازی گذشته کم از داوری ضرر نکرده است. بازی ما با هوادار 2 متر بیرون از محوطه جریمه خطا شد و داور اعلام پنالتی کرد. امروز هم شاهد بودیم که گل‌محمدی می‌گفت که بازیکن ما چند متر در آفساید بود. بازی با فولاد ما یک گل آفساید خوردیم و 3 امتیاز را از دست دادیم. ما هم از اشتباهات داوری کم ضرر نکرده‌ایم.

*بدون شک سایر تیم‌ها هم همین شرایط را دارند. مهمترین کاری که فدراسیون فوتبال باید انجام دهد ورود VAR به لیگ برتر است تا به جامعه داوری کمک کند. اشتباه بخشی از فوتبال است و بازیکنان هم ممکن است اشتباه کنند. چیزی که به فوتبال ما کمک می‌کند و باعث می‌شود که داوران از زیر فشارها خارج شوند بحث VAR است. خدا شاهد است که من هنوز آن صحنه را ندیده‌ام که آفساید بود یا نه، اما به منصوریان تبریک می‌گویم که تحت تاثیر شرایط و اعتراض‌ها قرار نگرفت و بازی از دستش خارج نشد.

*شاید اگر داور دیگری بود روند نیمه دوم تغییر می‌کرد. چیزی که ما در فوتبال‌مان به آن نیاز داریم بحث VAR است. از مسئولان خواهش می کنم با هر هزینه ای که شده این کار را انجام دهند چون الان تنها دلخوشی مردمی که روی سکوها نشسته‌اند یا مردمی که در خانه هستند همین فوتبال است.

*از هواداران خوبی که امروز از اراک به تهران آمده بودند و از تیم حمایت کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم در بازی‌های بعدی نتایج بهتری بگیریم و رفت و آمدهای این هواداران عزیز را جبران کنیم. دست تک تک آنها را می‌بوسم و بازهم از آنها تشکر می‌کنم که همیشه حامی ما هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *