خط کشتیرانی بوشهر - کشورهای خلیج‌فارس راه‌اندازی شد

14:48 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۵۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر-کشورهای خلیج‌فارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده با خط کشتیرانی جدید راه‌اندازی شده ترغیب و تسهیل فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان به استفاده از بستر بندر بوشهر به خوبی محقق شود.

خبرگزاری میزان _ محمد شکیبی نسب با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال بخش کانتینری در بندر بوشهر با رشد نزدیک به ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۰ هزار و ۴۳۴ تی.ایی.یو کانتینر رسیده است، گفت: این مهم نویدبخش رشد ترافیک در این بندر است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی شده با خط کشتیرانی جدید راه‌اندازی شده ترغیب و تسهیل فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان به استفاده از بستر بندر بوشهر به خوبی محقق شود چرا که هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات آبزیان استان بوشهر از بنادر همجوار انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: این خط جدید و بین‌المللی با ارائه تسهیلات مناسب به صاحبان کالا و صادرکنندگان به توجیه‌پذیری هزینه تمام شده صادرات از مبدا بوشهر در مقایسه با سایر بنادر  و همچنین رونق بازاریابی در بندر بوشهر و بهبود حجم واردات و صادرات در این بندر کمک موثری می‌کند. 

به گفته شکیبی نسب؛ مدت اجرا قرارداد منعقد شده ۶ ماه است که با توافق طرفین قابلیت تمدید دارد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: تخفیف انبارداری کانتینرهای خالی (مشروط به بارگیری بر روی شناور برای حمل دریایی و تا سقف ۷۵ روز به میزان ۱۰۰ درصد تخفیف)، تخفیف هزینه جابجایی ترمینالی (THC) کانتینر جهت بارگیری به منظور صادرات و تخفیف ارائه خدمات مانیتورینگ کانتینرهای یخچالی صادراتی و وارداتی به میزان ۵۰ درصد به صاحبان کالا از جمله مزیت‌های خط جدید کشتیرانی بندر بوشهر-کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. 

وی ادامه داد: تخفیف انبارداری کانتینرهای پر صادراتی(خشک و یخچالی) تا سقف ۳۰ روز به میزان ۱۰۰ درصد (به شرط بارگیری بر روی کشتی و صادرات از دریا به صاحبان کالا، تخفیف ۱۰ درصد در هزینه جابجایی ترمینالی THC)) کانتینرهای صادراتی به منظور بارگیری بر روی شناور (در صورتی که بیش از ۵۰۰ باکس کانتینر عملکرد داشته باشند) از دیگر مزیت‌های گنجانده شده در تفاهمنامه منعقد شده برای فعالیت خط جدید کشتیرانی بوشهر- کشورهای حوزه خلیج‌فارس به شمار می‌رود. 

شکیبی نسب اظهار کرد: عدم دریافت دیماند و اضافه‌کاری گروه‌های عملیاتی و ستادی در روزهای تعطیل و تعدیل و جبران هزینه‌های خط کشتیرانی براساس دفترچه تعرفه سازمان بنادر مزیت دیگر خط جدید کشتیرانی در بندر بوشهر است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: براساس تفاهمنامه شرکت کشتیرانی موظف است برای هر باکس کانتینر صادراتی جدید از مبداء بوشهر نسبت به هزینه در کرایه حمل به صاحب کالا تخفیف ویژه دهد که در این صورت اپراتور نیز به میزان ۲۰ دلار به صاحبان کالا تخفیف خواهد داد. 

وی تاکید کرد: همچنین براساس تفاهمنانه شرکت کشتیرانی باید بصورت منظم 2 سرویس کانتینری در ماه ( هر 2 هفته یک سرویس) به بندر بوشهر اختصاص دهد. 

شکیبی نسب افزود: در این زمینه پیش‌بینی شده با برگزاری نشست‌های کارشناسی نسبت به رصد بازارهای صادراتی و شناسایی فرصت‌ها اقدام شود که بدون تردید این مهم گامی بلند برای ایجاد رونق روز افزون در بندر بوشهر است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در خط کشتیرانی بوشهر - کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای تسهیل در صادرات آبزیان نیز شمار قابل توجهی کانتیر یخچالی ۴۰ فوت با نرخ توافقی و رقابتی بصورت اجاره بلندمدت پیش‌بینی شده که این مهم گامی در جهت رونق صادرات محصولات شیلاتی استان به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *