رای برتر ششمین جشنواره آراء جایگزین حبس در استان کرمان مشخص شد

14:38 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۶۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: رای صادر شده توسط دادرس شعبه 102 دادگاه كيفري دو دادگستري شهرستان زرند با کسب امتیاز 2/40 به عنوان رای برتر استان دراین جشنواره به مرحله کشوری راه یافت.

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل در تشریح جزئیات برگزاری ششمین جشنواره آراء برتر جایگزین حبس در سال 1401 گفت: این دوره از جشنواره مورد استقبال بی نظیر قضات استان کرمان قرار گرفت به طوری که 132 رای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نسبت به سال گذشته 274 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات داوران این جشنواره، خاطرنشان کرد:هیات داوران این جشنواره براساس دستورالعمل اجرایی متشکل از 5 نفر شامل دو نفر از قضات محاکم تجدید نظر و دو نفر ازاعضاء هیات علمی دانشگاه ها و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: باتوجه به شاخص های اعلام شده در دستورالعمل اجرایی ششمین جشنواره آراءبرتر جایگزین حبس،رای صادر شده توسط سید دانیال مهدیزاده، دادرس شعبه 102 دادگاه كيفري دو دادگستري شهرستان زرند با کسب امتیاز 2/40 به عنوان رای برتر استان دراین جشنواره به مرحله کشوری راه یافت.

قویدل افزود: رای بر تر براساس شاخص های اعلام شده از جمله متناسب بودن نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، قابلیت اجرایی داشتن، متناسب سازی رأی با ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی، تخصص و مهارت مجرم، اثربخش بودن رأی در بازاجتماعی شدن مجرم، ابتکاری و بدیع بودن در چهارچوب قانون، وجاهت و مقبولیت رأی در جامعه و رعایت آیین نگارش ادبی در انشاء آن توسط داوران انتخاب شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان با اشاره به اهمیت موضوع آراء جایگزین حبس، عنوان کرد: صدور این آراء ارتباط بین مجرم و جامعه را حفظ می کند و عیوب زندان را هم ندارد و مهمتراز آن می توان از هنر، مهارت و توان مالی آنها در راستای نفع اجتماعی استفاده کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *