فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران: بالا بودن آستانه تحمل نظام مانع تحقق آرزوی کشته‌سازی معاندین در اغتشاشات اخیر شد

14:49 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۶۵۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران گفت: در حوادث اخیر، این بار مدارای بیشتر شد و آستانه تحمل نظام بالا بود و کشته سازی که آرزوی آنان بود، محقق نشد؛ ما باید واقعیت های جامعه را بگوییم، تبیین کنیم و اعتراض هم بگوییم؛ این نیاز کشور است.

خبرگزاری میزان - سردار احمد ذوالقدر بیان کرد: امسال و در دهه فجر ۱۹۵ عنوان برنامه اجرا می شود که ۶ هزار و ۲۴ نوع فعالیت در قابل این برنامه ها خواهیم داشت و علاوه بر این ۲۸ فعالیت متمرکز از قبیل تدوین و چاپ کتاب را انجام می دهیم.

وی افزود: دهه فجر و انقلاب اسلامی یک آرمان و یوم الله ثابت برای جمهوری اسلامی است؛ سال به سال که می گذرد باید جوانترها این مسئولیت را به عهده بگیرند و تبیین و تشریح کنند.

فرمانده سپاه سید الشهدای استان تهران تصریح کرد: دهه فجر و انقلابب اسلامی را دیگر باید جوانترها تببین و تشریح کنند؛ تاریخ تغییری نمی کند اما نوع گویش و ذوق جوانان متفاوت است و باید جوانترها انقلاب را تشریح کنند.

وی افزود: دهه فجر ۱۰ روز نیست و همه ۳۶۵ روز سال متعلق به انقلاب اسلامی است؛ امام راحل را باید با دوران کهن پیدا کرد و نه فقط آن سالهایی که رهبری کردند. امام خمینی اول خود را ساخت و دوم به کاری که می کرد ایمان داشت؛ امام ایمان به راهش داشت و اعتقادش الهی بود.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این است که متکی به هیچ قدرتی از شرق و غرب، رسانه ای، حزبی، نظامی و حمایت خارجی نبود، اظهار کرد: امام متکی به خودش و خدایش بود. انقلاب اسلامی حقیقتا مردمی بود و امروز هم یکی از مردمی ترین انقلاب ها است، امام راحل ایده جدیدی مطرح کردند و از یادنبریم خیلی ها تلاش دارند ایده مطرح کنند اما نمی توانند؛ امام ایده ای مطرح کرد که انقلاب می تواند به رشد و تعالی مردم کمک کند.

وی افزود: پیش از انقلاب پزشک های ما بنگلادشی بود و امروز در کشور توریسم درمانی داریم؛ امروز بسیاری از آدم های بزرگ دنیا برای معالجه به ایران می آیند.

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران با بیان اینکه بزرگترین چالش رانندگان پیش از انقلاب جاده های بد بود؛ امروز راه های ارتباطی فوق العاده ای داریم البته هنوز کافی نیست، تصریح کرد: در نانو و علم هفته ای نداریم که یک تکنولوژی مطرح نشود؛ ما را عقب مانده و جهان سومی و وحشی می نامند و پیش از انقلاب ۱۹ هزار نفر مستشار آمریکایی حق توحش می گرفتند.

وی افزود: ببینید چطور جنایت می کنند و ما کرونا را کنترل کردیم اما امروز آنها هنوز دارند کشته می دهند؛ آسایشگاه ها را رها کردند تا کهنسالانشان بمیرند اما پرستاران ما ۱۴ روز در آسایشگاه کهریزک ماندند و به خانه نرفتند تا این کهنسالان مریض نشوند.

سردار ذوالقدر گفت: چقدر نگران فرار مغزها بودیم و امروز این همه دانشمند داریم؛ خارجی ها از پارس جنوبی رفتند و فکر کردند کار ما تمام است اما سپاه و مردم رفتند و پارس جنوبی را احیا کردند. در دوران دفاع مقدس سیم خاردار به ما نمی دادند و تحریم کرده بودند و با سلاح سبک جلوی تانک ها می ایستادیم؛ دشمن گزینه ها را روی میز بگذارد تا ما هم بخوانیم. سوال اینجاست چرا حمله نمی کنند.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت دفاعی هرچیز برای دفاع از کشور بخواهیم داریم و برخی ها را گفتیم و خیلی چیزها را نمی‌گوییم، گفت: ایران یک موقعیت ژئوپولتیک را از آمریکا گرفت و آنها عصبانی هستند؛ منافعشان را از دست دادند و نتوانستند جبران کنند. اینجا نفت را رایگان می بردند و پول نفت هزینه خودشان می کردند و طبیعی است دشمنی کنند.

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران اظهار کرد: آرمان شهادت طلبی در کجای دنیا بوده و این فرهنگی است که نمی تواند با آن مبارزه کنند؛ انقلاب ما فرهنگی، دینی و ارزشی است و تا امروز دشمن هر چقدر تجربه داشته روی ما آزمایش کرده اما جواب نداده است.

وی با اشاره به دهه فجر و اهمیت آن در سال جاری، گفت: امسال مردم ما یک رکورد جدیدی در حضور برای ۲۲ بهمن خواهند زد؛ در ۱۳ آبان در کوران حوادث مردم غوغا کردند. این ۲۲ بهمن یکی از بهترین و یادگارترین لحظه ها می شود.

سردار ذوالقدر ادامه داد: اوایل انقلاب می گفتند ۶ ماه دیگر این انقلاب نیست اما ۴۴ سال مردم پای انقلاب ایستاده اند، دشمن با دیدن حضور مردم در ۲۲ بهمن لال می شود و سعی می کنند تحریف و تحریم و میلیون نفر را ده ها هزار نفر را مخابره می کنند.

وی افزود: صدور انقلاب اسلامی در دنیا تحول ایجاد کرده است. شما فلسطین، سوریه، عراق و حتی آمریکای لاتین را ببینید؛ امنیت بزرگی داریم و انقلاب ما پویا است.

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران با اشاره به ناآرامی‌های اخیر، بیان کرد: این بار مدارای بیشتر شد و آستانه تحمل نظام بالا بود و کشته سازی که آرزوی آنان بود، محقق نشد؛ ما باید واقعیت های جامعه را بگوییم، تبیین کنیم و اعتراض هم بگوییم؛ این نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم یکی از کارهای ما است و در دهه فجر تهیه جهیزیه و بسته های معیشتی خواهیم داشت، گفت: ۲ هزار و ۵ کیلومتر لوله گذاری روستایی داریم؛ بخشی در هفته بسیج و بخشی در دهه فجر تحویل می دهیم، همچنین آسفالت ریزی روستایی خواهیم داشت؛ ایجاد کانال آب کشاورزی داریم و بیشترش آماده تحویل به روستاییان است.

سردار ذوالقدر تصریح کرد: در فیروزکوه ۱۶ ساعت آب طول می کشید که در کانال به خانه ها برسد اما امروز ۱۸ دقیقه می رسد؛ همچنین غبارروبی گلزار شهدا در کل استان تهران انجام می شود.

وی با بیان اینکه در شب یلدا یک میلیون کمک مومنانه سپاه داشت و ما نیز ۳۰ هزار کمک مومنانه داشتیم؛ در دهه فجر نمایشگاه کار آفرینی خواهیم داشت، گفت: در شهرقدس ما برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردیم و در پردیس بازارچه مختلف ایجاد و توسعه دادیم.

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران ادامه داد: مرکز فنی و حرفه ای برای سربازان ایجاد کردیم و اگر نیاز به حرفه ای داشته باشند ما آموزش می دهیم؛ همچنین روز ۲۰ بهمن ایستگاه پمپاژ شهید صنیع خانی مرتضی گرد افتتاح می شود و امروز یک محموله ای برای کمک به زلزله زدگان به خوی به همراه گروه جهادی رفت.

وی افزود: نورافشانی شب ۲۲ بهمن در کل استان تهران و نمایش خیابانی برای دهه فجر، مسابقات ورزشی و نمایشگاه بزرگداشت عملیات والفجر ۸ را از برنامه های ما است.

سردار ذوالقدر تاکید کرد: در ۱۰ شب و ۱۰ جلسه نشست بصیریتی و مسابقات قرآنی خواهیم داشت و شهیدشناسی ابداع برخی نواحی ما بوده که رونق گرفته است و در این زمینه مسابقه خواهیم داشت؛ یادواره و کنگره ۱۲ هزار شهید استان را به زودی اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره رونمایی از هشت جلد کتاب دفاع مقدس در دهه فجر، برگزاری پیاده روی خانوادگی و پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: در قالب اردوی راهیان نور هشت هزار دانش آموز دختر عازم راهیان نور شدند و این اردو ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران با بیان اینکه ایست بازرسی های سپاه سیدالشهدا در دهه فجر کارهای خدماتی و فرهنگی انجام می دهند، تصریح کرد: رزمایش های اقتدار به زودی برگزار می کنیم و یک برنامه امر به معروف در تاریخ ۱۹ بهمن داریم که سطح ملی دارد.

وی افزود: همچنین از پیش بینی تدارکات لازم برای سفر رییس جمهور مردمی به شهرستان ری خبر داد و گفت: آقای رئیس جمهور به تک تک شهرهای استان تهران سر می زند که این بی سابقه است و جای تشکر دارد.

سردار ذوالقدر گفت: قرارگاهی در سپاه سیدالشهدا (ع) فعال شده به نام بیت المقدس ۱۳ که در قالب آن ۱۶۴ گردان رزمایش می کنند و پشتیبانی آن ها یگان های کادر ما هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *