رئیس کل دادگستری استان هرمزگان: شناور حامل ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در اسکله بندر شیو پارسیان توقیف شد

14:55 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۶۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در اسکله بندر شیو شهرستان پارسیان خبر داد.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: به دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان، مأموران دریابانی پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل سوخت قاچاق در اسکله بندر شیو شهرستان پارسیان، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند در پوشش لنج تجاری این محموله سوخت را از مرزهای آبی کشور خارج کنند که خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی و هوشیاری مأموران، در تحقق نیت مجرمانه خود ناکام ماندند.

قهرمانی در ادامه با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، افزود: مقادیری از سوخت های قاچاق قبل از کشف، توسط متهم به دریا ریخته شده بود که بر این اساس با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان پارسیان ضمن رفع آلودگی، نسبت به تعقیب متهم و تشکیل پرونده برای وی در خصوص آلودگی دریا نیز اقدام شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت، اقدامی اثربخش در جهت صیانت از منابع ملی و اقتصاد کشور است و در همین راستا، عموم مردم می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت قاچاقچیان، مراتب را به قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان اطلاع دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *