فعالیت 5 هزار و 700 آمبولانس در کشور/ برقراری 15 میلیون تماس سالیانه با اورژانس

15:33 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۷۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سالیانه بیش از ۱۵ میلیون تماس در کشور داشته ایم که حدود ۵ میلیون از این تماس‌ها منجر به ماموریت و انتقال بیمار شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری گفت: نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس در کشور داریم که در پایگاه‌های اورژانس مشغول خدمت رسانی بوده که ۳ هزار دستگاه آمبولانس متاسفانه فرسوده است.

وی افزود: برای تصادفات و مراسم خاص تعداد ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس موجود بوده و ۳۷۰ موتور لانس و ۳۱۷۰ پایگاه اورژانس در کشور فعال است.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور در حال حاضر ۵۱ پایگاه هوایی بالگرد اورژانس در کشور راه اندازی شده است. در جزیره قشم و هرمز اورژانس دریایی فعال بوده و به زودی در ابوموسی نیز اورژانس دریایی راه اندازی خواهد شد.

میعادفر افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۲ پایگاه اورژانس اضافه شده و نیروی انسانی بیش از ۵۲ پایگاه آن‌ نیز تامین شده است. بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی فعال در اورژانس هستند و ۸۷ درصد نیروهای ما عملیاتی هستند.

وی افزود: سیستم های تماس مردم تجمع شده است. سالیانه بیش از ۱۵ میلیون تماس در کشور داشته ایم که حدود ۵ میلیون از این تماسها منجر به ماموریت و انتقال بیمار شده، پنج میلیون تماس ها مشاوره داده می شود و ۳۰ درصد تماس ها غیر مفید هستند.

میعادفر با تاکید بر اینکه اورژانس موتوری یکی از اهداف جدی سازمان اورژانس است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ دستگاه موتور لانس آماده شده که ۱۰۰ دستگاه فعال هستند و ۷۰ دستگاه موتور لانس در حال توزیع در کشور است.

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر در شهر خوی متاسفانه سه نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: کادر اورژانس از همان لحظات نخست پس از وقوع زلزله، در منطقه حاضر و به ارائه خدمت مشعول شدند؛ در همان لحظات اولیه ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه زلزله زده اعزام کرده ‌ایم.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در زلزله خوی دو بیمارستان دچار آسیب جدی دیده اند، عنوان کرد: بخشی از آسیب دیدگان در زلزله خوی به بیمارستان های دیگر منتقل شدند. 

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۵۳ نفر در زلزله خوی مصدوم و ۱۴۲ نفر بستری شدند که ۳۲ مصدوم هنوز در بیمارستان ها بستری هستند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *