مخالفت چین با تضعیف رژیم بین المللی عدم اشاعه هسته‌ای

16:44 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۸۸۳
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این کشور با هرگونه اقدامی که رژیم بین‌المللی منع اشاعه هسته‌تای را تضعیف می‌کند، مخالف است.

خبرگزاری میزان - «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: آسیا و اقیانوسیه لنگر صلح و توسعه است، نه صفحه شطرنج برای رقابت‌های ژئوپلیتیک.

وی می‎گوید که چین متعهد به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای است و ما امیدواریم که شاهد تلاش‌های بیشتری باشیم که در خدمت ثبات و شکوفایی منطقه‌ای باشد تا اینکه درگیری‌های ژئوپلیتیکی و رویارویی بلوک‌ها را در آسیا و اقیانوسیه وارد کنند.

وی تاکید کرد که با توجه به توسعه زیردریایی‌های هسته ای استرالیا، ما با هر اقدامی که رژیم بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای را تضعیف کند، مخالفیم.

این مقام وزارت خارجه چین افزود: ما فکر می کنیم محافظت در برابر خطر گسترش سلاح‌های هسته ای و جلوگیری از دامن زدن به مسابقه تسلیحاتی در آسیا و اقیانوسیه مهم است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد که ما موضع خود را چندین بار در مورد مسائل مربوط به ناتو به وضوح اعلام کرده ایم؛ ناتو در حالی که مدعی باقی ماندن یک ائتلاف دفاعی منطقه‌ای است، پیوسته به دنبال فراتر رفتن از محدوده دفاعی سنتی خود، تقویت روابط نظامی و امنیتی با کشورهای آسیا-اقیانوسیه و ساختن «تهدیدهای چین» بوده است. چنین تحولاتی نیازمند هوشیاری بالا در میان کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *