رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پلیس فتا: چهره‌های مشهور از طریق مبادی رسمی به زلزله زدگان کمک کنند

17:01 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۹۵۶
معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: براساس قانون تنها منابع و مراجع رسمی جمع آوری کمک‌های نقدی از هموطنان، سازمان‌هایی از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان هلال احمر و ... هستند که در این حوزه مجوز دارند.

خبرگزاری میزان - سرهنگ رامین پاشایی بیان کرد: متاسفانه تبلیغات مختلفی در فضای مجازی کشور در خصوص کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی در حال شکل گیری است که بعضا این تبلیغات با نام و اعتبارات هنرمندان و ورزشکاران است.

وی افزود: در گذشته تعداد زیادی از هنرمندان، بازیگران، نویسندگان، تهیه کنندگان سینما با پلیس فتا تماس گرفتند و اعلام کردند که از نام و اعتبار آن‌ها بدون اجازه آن‌ها در جهت جمع آوری کمک‌های نقدی برای زلزله زدگان در حال بهره برداری است.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: براساس قانون تنها منابع و مراجع رسمی جمع آوری کمک‌های نقدی از هموطنان، سازمان‌هایی از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان هلال احمر و … هستند که در این حوزه مجوز دارند.

وی افزود: اگر هموطنان قصد کمک نقدی به زلزله زدگان را دارند از طریق سازمان‌های رسمی و مسئول اقدام به واریز پول کنند.

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: چندین پرونده قضایی برای مقابله با متهمان این حوزه تشکیل شده است و چندین تذکر نیز به برخی افراد که به صورت شخصی و انفرادی در این خصوص اقدام کردند، صادر کردیم.

وی افزود: افراد مشهور و سرشناس که در این زمینه قصد اقدام دارند باید با سازمان‌های رسمی همکاری و هماهنگی داشته باشند.

بیشتربخوانید

حساب کریم باقری بر اساس قانون و با اعلام هلال احمر موقتا بسته شده است/ روند قانونی همکاری کریم باقری با سازمان هلال احمر در حال انجام است / افرادی که قصد جمع آوری کمک‌های مردمی را دارند، با مراجعه به سازمان هلال احمر باید مجوز دریافت کنند

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *