اجرای طرح آگاهی بخشی حقوقی در مساجد استان خراسان جنوبی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

17:23 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۹۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت:طرح آگاهی‌بخشی حقوقی و تبیین دستاوردهای انقلاب در ۴۴ مسجد سطح شهرستان‌ها همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام والمسلمین موحدی‌راد ظهر امروز چهارشنبه (۱۲ بهمن) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان اسلام با تمام توان به میدان آمدند تا انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی نرسد اما امروز با عزت، اقتدار و باشکوه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره توطئه‌ و فتنه‌های دشمن طی ماه‌های اخیر، گفت: دشمن با جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و استفاده از ترفندهای مختلف در اغتشاشات اخیر تلاش کردند تا آسیبی به انقلاب برسانند اما مردم بصیر ایران مشت محکمی بر چهره استکبار زدند.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان برای خدمت‌گزاری به مردم، تأکید کرد: مردم بصیر ایران اسلامی علی‌رغم اینکه کشور با تحریم و مشکلات ناشی از برخی بی‌تدبیر‌ها دست و پنجه نرم می‌کند باز هم پای انقلاب ایستادند لذا باید بیش از گذشته به آنان خدمت‌رسانی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی‌راد به برنامه‌های دستگاه‌ قضایی خراسان جنوبی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: شرکت در مراسم سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهمن اسلامی، پخش سرودهای انقلابی، استفاده از فضای مجازی برای نشر محتواهای انقلابی در راستای جهاد تبیین، استفاده از ظرفیت سربرگ‌های نامه‌های اداری جهت ترویج فرهنگ انقلاب و رهنمودهای امامین انقلاب، برگزاری جشن میلاد امام جواد(ع) و آغاز دهه فجر در دادگستری‌ و سازمان‌های تابعه، عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آنان، سرکشی و تکریم ۴۴ خانواده شهدا و مسابقه کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان حضور پرشور کارکنان دستگاه قضایی در نماز جمعه و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زندانیان در محل مصلی‌های نماز جمعه سطح استان همزمان با ایام الله دهه فجر، عنوان کرد: همچنین میز خدمت دادگستری و سازمان‌های تابعه در محل نماز جمعه برای پاسخگویی به مردم برپا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان، از اجرای طرح جهادی و رایگان خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا کارکنان خدمات قضایی، شورای حل اختلاف و بسیج حقوقدانان در روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه به ۲۱۰ منطقه محروم و عشایری اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین موحدی‌راد با اشاره به آغاز طرح آگاهی‌بخشی حقوقی و تبیین دستاوردهای انقلاب در مساجد، افزود: این طرح در ۴۴ مسجد سطح شهرستان‌ها همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان به آغاز بررسی فوق‌العاده ۴۴ پرونده زندانیان در کمیسیون عفو استان ذیل طرح «۴۴ خدمت و افتخار» اشاره کرد و گفت: در ایام دهه فجر ۴۴ محکوم زندانی از طریق اعطای پابندالکترونیک، ۴۴ زندانی از طریق ازادی مشروط و ۴۴ زندانی از طریق اعطای مرخصی پایان حبس آزاد می‌شوند و ۴۴ مجازات تعلیق مراقبتی برای خدمت رایگان به مردم صادر خواهد شد.

وی از آزادی ۴۴ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین در دهه فجر از ۴۴ خانواده‌ زندانیان استان بازدید می شود و ۴۴۰ بسته حمایتی در بین خانواده‌ها توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام‌ موحدی‌راد با اشاره به اینکه ۴۴ ملاقات مردمی در هر شهرستان توسط دستگاه قضایی برای بررسی ویژه مشکلات مردم همزمان با دهه مبارک فجر انجام می شود، افزود: مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه با حضور ۸۰ نفر از داوطلبین استان روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه برگزار می شود و برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد‌.

وی در پایان تقدیر از پیشکسوتان و خانواده همکاران، برگزاری جلسه تخصصی خانواده ویژه همکاران و خانواده، برگزاری کارگاه آموزشی بصیرتی ویژه سربازان وظیفه، شروع بررسی فوق‌العاده پرونده زندانیان معسر و اعطای تسهیلات، حضور مسئولان قضایی و قضات در زندان‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان همکاران دادگستری، اجرای طرح ارتباط تصویری زندانیان با خانواده، نشست بصیرتی با حضور بسیجیان و اعصاب شورای پایگاه مقاومت، برگزاری دادگاه علنی با حضور مجازی دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه همکاران یگان حفاظت، آغاز مسابقات ورزشی ویژه کارکنان دادگستری و سازمان های تابعه، حضور پرشور در نماز جمعه و شرکت همکاران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه‌های کمیته قضائی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی اعلام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *